۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسوولان برای رفع دغدغه‌های کشاورزان تلاش کنند

مسوولان برای رفع دغدغه‌های کشاورزان تلاش کنند

رشت- نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار توجه ویژه مسوولان به محصولات استراتژیک و ارزشمند استان شد و گفت: مسوولان برای رفع دغدغه‌های کشاورزان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار کرد: در ۲ سال اخیر با وجود کاهش نزولات آسمانی اما تلاش‌های خوبی توسط مسئولان ذی‌ربط و رسانه‌ها برای مدیریت آب و کاهش مشکلات این حوزه در استان صورت گرفت تا جایی‌که نگرانی‌های کشاورزان در این بخش برطرف شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به آسیب دیدن جنگل‌ها در استان تصریح کرد: باید برای آنچه که به بخش کشاورزی و محصولات این بخش از جمله زیتون، چای و برنج که ۳ محصول استراتژیک استان هستند فکری شود و لذا برنامه‌ریزی شود تا آب و سموم در وقت مناسب به کشاورز برسد از طرفی کشاورزان و برنجکاران هم همگام با مسئولان و طبق برنامه و تاریخ پیش‌بینی شده وارد شالیزار یا عرصه کشاورزی شوند تا مشکلی ایجاد نشود و آب نیز نباید هدر برود.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آسیب‌رسان بیان کرد: توجه به کشاورز باید همیشه در اولویت باشد؛ از طرفی بستر خوبی در آسیای میانه برای عرضه محصولات کشاورزی ما ایجاد شده که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

امام جمعه رشت خواستار توجه ویژه مسؤولان به محصولات استراتژیک و ارزشمند گیلان همچون چای و زیتون شد و ادامه داد: مسؤولان برای رفع دغدغه‌های برنجکاران نیز تمام تلاش خود را به‌کار گیرند و به‌گونه‌ای تدبیر شود تا کشاورز دغدغه نداشته باشد.

کد خبر 6045829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha