۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری:

۲۶ کارگاه متخلف قاچاق چوب در مازندران پلمب شد

۲۶ کارگاه متخلف قاچاق چوب در مازندران پلمب شد

ساری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: در سال جاری ۲۶ کارگاه غیرمجاز و متخلف قاچاق چوب آلات جنگلی در استان پلمب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید زکریایی ظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به فعالیت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری اشاره و اضافه کرد: در سال جاری هزار و ۳۹۴ فقره پرونده حمل غیر مجاز چوب آلات جنگلی و صنعتی تشکیل و در این راستا در سال جاری هزار و ۲۰۶ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

وی با عنوان اینکه هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو از متخلفان شناسایی شد، گفت: همچنین ۴۴۱ مترمکعب چوب آلات صنعتی قاچاق نیز کشف شده است.

وی کشف هزار و ۵۳۳ استر هیزم و هزار و ۱۹۰ کیلوگرم زغال غیر مجاز از برخی کوره‌داران کشف شده است، افزود: ۱۷۵ مورد اخطار به کارگاه‌های متخلف در استان داده و ۲۶ کارگاه متخلف نیز برای طبق دستور قضائی پلمب و تعطیل شدند.

سرهنگ زکریای با بیان اینکه بیش از ۴۳۰۰ فقره گزارش مردمی از طریق سامانه به منابع طبیعی ارسال شد، در بخشی از صحبت‌هایش به مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۸۲۱ فقره پرونده به مساحت ۲۰۹ هکتار اراضی جنگلی تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران پیشگیری ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی را مهم‌ترین اهداف و برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در سال جاری ۳۲۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و جلوی آن گرفته شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران اجرای احکام قضائی بر زمین مانده را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: در سال جاری توانستیم ۱۱۲ فقره از احکام قضائی به جا مانده را با همکاری دستگاه ذی‌ربط اجرا کنیم و ۳۶۸ هکتار از اراضی جنگلی رفع تصرف شد.

وی‌گفت: در مجموع ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی در سال جاری از تصرف متخلفان خارج و به بیت المال برگشت.

کد خبر 6045904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha