۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۴

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز و ماه رمضان تعزیرات حکومتی گیلان

آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز و ماه رمضان تعزیرات حکومتی گیلان

رشت- مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان تعزیرات حکومتی گیلان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ با پیش بینی روزانه ۳ اکیپ نظارتی در رشت و یک اکیپ ۱۲ شهرستان تابعه دیگر گیلان آغاز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف حفظ ثبات قیمت‌ها در بازار به ویژه مراکز عمده خرید و عرضه‌ی کالاهای اساسی، نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره بار، شرکت‌های مسافرتی، رستوران‌ها، قنادی‌ها و… و. که در مرحله اول، از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و در مرحله دوم که از یکم فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا بیست و یکم فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و نظارت‌ها در مرحله دوم مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها و هتل‌ها و مراکز توزیع ویژه اقلام ماه مبارک رمضان مورد بازرسی اکیپ گشت مشترک تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های ناظر و همراه قرار می‌گیرد.

امینی ادامه داد: هر گروه بازرسی شامل ناظران مشترکی از تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج اصناف، گردشگری و پلیس اماکن، پلیس امنیت اقتصادی است که فرآیند توزیع و عرضه‌ی انواع کالا و خدمات بازار شب عید و ماه مبارک رمضان را نظارت می‌کند.

وی از رسیدگی به ۹۹.۹ درصدی پرونده‌های واصله به تعزیرات حکومتی در استان گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری با رسیدگی به ۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده، ۹۹.۹ درصد پرونده‌های رسیده به تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

امینی با بیان اینکه سرعت رسیدگی جهت ایفای نقش بازدارندگی برخورد با تخلفات اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار است، افزود: هرکدام از این پرونده‌ها به طور میانگین در کمتر از ۱۱ روز رسیدگی گردیده و در حال حاضر فقط ۱۰۸ پرونده باقی مانده است.

وی تصریح کرد: برای متخلفان پرونده‌های رسیدگی شده رأی محکومیت صادر گردیده و در مجموع به پرداخت ۱۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۷۹۲ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اضافه کرد: سامانه‌ی گویای ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده‌ی دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات احتمالی در بازار سراسر استان است.

کد خبر 6047552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha