۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶

جنگ آینده جنگِ آب؛ تکمیل پل خلیج فارس در سال آینده

جنگ آینده جنگِ آب؛ تکمیل پل خلیج فارس در سال آینده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: پروژه پل خلیج فارس منتهی به جزیره قشم، ۱۰ سال روی زمین مانده بود که بنا شد مجموعه دریایی قرارگاه تا سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ) با بیان این‌که آب مایه حیات انسان‌ها است و متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ) این نوع محصول دانش بنیان توانستند جلوی هدر رفت آب را بگیرند، گفت: این اقدام می‌تواند باعث خوشحالی و امیدواری مردم رو باشد، اما این حرکت اول خانواده قرارگاه خاتم‌الانبیاء است و قطعاً متخصصان قرارگاه می‌توانند به محصولات بهتر از این دست پیدا کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ) در ادامه تاکید کرد: در آینده جنگ، جنگ ِآب است و اگر نتوانیم همین منابع آبی موجود را کنترل کنیم، تبدیل به فاجعه می‌شود.

سردار عابد با بیان اینکه تا تولید بتن پارچه‌ای یک پیش قدمی بود و پیش قدم بودن هم هزینه دارد و باید به حرکت‌مان در تولید این نوع از محصولات سرعت ببخشیم، گفت: در هفته اخیر دو پروژه مهم پسماند و پساب در استان آذربایجان شرقی و مترو در استان فارس را به افتتاح رساندیم و در موضوع‌ای سی تی هم انجام اقدامات مهمی مطرح است که در جلسه با وزیر ارتباطات توافقات خوبی انجام شد که وارد جزئیات آن نمی‌شوم، اما اقدام به اجرای این پروژه‌ها جای تبریک دارد.

وی با اشاره به ورود قرارگاه به میادین نفتی و گازی ادامه داد: در میادین مشترک که سالیان درازی هیچ نهادی نزدیک آن هم نمی‌شد با ریسک بزرگ وارد شدیم و الان مشغول فعالیت هستیم. راه‌آهن شلمچه-بصره دچار مشکل بود، ما ورود کرده‌ایم و طراحی پل باز شونده و مسیرهای دو طرف پل فعال هستیم.

وی گفت: پروژه پل خلیج فارس منتهی به جزیره قشم، ۱۰ سال روی زمین مانده بود، اراده‌ای برای تکمیل آن نبود، اما ورود کردیم، اما هلدینگ دریایی قرارگاه قرار شد سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.

به گزارش مهر، محصول بتن پارچه‌ای یا رول بتن محصولی است کامپوزیتی و انعطاف پذیر که متشکل از پارچه‌های سه بعدی آغشته به پودر سیمان است. این پارچه‌ها پس از نصب در محل مورد نظر و آبپاشی، در مدت زمان اندکی، سخت شده و به یک لایه بتن نازک، مقاوم، آبند و ضد حریق تبدیل می‌شود.

اجرای این محصول در کانال‌های سنتی انتقال آب کشاورزی نیاز به تخصص و مهارت خاصی نداشته و به سادگی قابل انجام است. از مزایای این طرح می‌توان به سرعت بالای اجرا در مقایسه با روش رایج لاینینگ بتنی و کاهش چشمگیر اتلاف آب اشاره داشت.

اتلاف و هدر رفت آب در کانال‌های انتقال یکی از اصلی‌ترین دلایل پایین بودن راندمان استفاده از آب در بخش کشاورزی است که هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عملاً یکی دیگر از مشکلات کشورمان را حل و رفع کرده است.

کد خبر 6047834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      16 23
      انشالله تا صبح پیروزی اندکی مانده.با درود بر سپاه قهرمان.سپاه فسادها را از مملکت پاک خواهد کرد
      • حسام IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
        18 5
        آره جون خودت
    • امیر AE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      18 8
      ماشاالله ،خدا قوت
    • مهدی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      28 17
      هرجاسپاه ورودکرده فضای رقابت رابرای تولیدکنندگان سخت کرده وباعث رکود کسب وکاروتولید شده!! ای کاش نخودهرآشی نمیشد
      • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
        4 1
        مثلاً برای پل خلیج فارس چه رقابتی وجود داشت؟! قرارگاه خاتم باعث افتخار کشوره.
      • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
        7 1
        بقیه کارشونو درست انجام بدن تا سپاه تو هر زمینه ای ورود نکنه
    • یدی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      3 3
      دریای عمان هم خشک میشه، اگه پلی که میزنید، شبیه پل ارومیه باشه
    • شهریار صدرایی مجد RO ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      4 1
      این پل از سال ۱۳۸۲ بر زمین مانده ،انشاالله تکمیل شده و جلوی قاچاق کالا از دریا گرفته شود.
    • ایمان IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 3
      دستتون درد نکنه.ولی با توجه به منابعی که شما در اختیار گرفتید هیچ شرکت ایرانی نمیتونه با شما وارد رقابت بشه.به گفته امام قرار نبود نهاد های نظامی وارد مسایل اقتصادی شوند ولی افسوس که کسی گوش نگرفت
    • محمد صادقی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 2
      البته مدیریت آب فکر خوبیه ولی نه به سبک دولت فعلی، بلوچستان رو آب برد ولی مردمش در تشنگی ماندند، آب بارون به دریا میریزه بعد که با آب شور مخلوط شد دوباره پمپاژ بشه و شیرین سازی بشه برسه به مردم، ایده پت و مت
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      4 2
      درود بر سپاه.قرارگاه سازندگی پروژه های بزرگی را احداث وبه اتمام رسانده با کمترین هزینه و با کیفیت بالا
    • NP IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 0
      انشاالله باید ببینیم آیا به تعهدات طبق فرمایشات خود در خبرهای رسمی عمل می کنند ... و اگر به گفته ها عمل نشد بهتر اینه که خبرگزاری ها که پخش کننده این اخبار در جامعه به گوش ملت ایران هستند از نتیجه این پروژه پل خلیج فارس مجددا پیگیر باشند .
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      4 0
      پل خوبی است انشالله به زودی تمام میشود
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 0
      خدا رو شکر بالاخره پل خلیج فارس قراره درست بشه علی یارتون