۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

کوتاهی و تعلل اعضای تعاونی باورس باعث لغو توافقات تهاتر شد

کوتاهی و تعلل اعضای تعاونی باورس باعث لغو توافقات تهاتر شد

قزوین- معاون استاندار قزوین گفت: همه توافقاتی که در دو سال با تعاونی مسکن باورس انجام شده بود به علت تعلل اعضا کنسل شده و باید مذاکرات توافق و تهاتر با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید انجام شود.

مهدی رجحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی تعدادی از شهروندان درخواست داشتند که در رابطه با برخی از اراضی مربوط به آنها که در قالب تعاونی بوده و قبلاً اظهار نظر کرده بودیم رسیدگی دوباره ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با این درخواست‌ها باید ۴ پرونده تعاونی‌های زمین و مسکن در کارگروه ویژه ای مجدداً بررسی می‌شد ادامه داد: تمامی این پرونده‌ها برای چندمین بار و به احترام درخواست اعضا و متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه اولین پرونده مربوط به تعاونی شهرداری در روبروی دانشگاه آزاد بود، اضافه کرد:

وی تصریح کرد: این زمین با کاربری کشاورزی خریداری شده و حتی تعهد داده شده که تغییر کاربری داده نشود اما اعضای تعاونی درخواست زمین مسکونی قطعه بندی شده دارند و حتی زمین مشاعی را تفکیک کرده و برای آن سند دستی تفکیکی درست کرده‌اند که غیرقانونی بوده است.

رجحانی تاکید کرد: قبلاً به اعضای تعاونی تاکید کرده بودیم که این زمین تنها می‌تواند طبق مصوبه ماده ۵ به کاربری گردشگری با سطح اشغال ۲۰ درصد تغییر کاربری پیدا کند.

وی عنوان کرد: الان هم تصمیم نهایی در باره این زمین همان تصمیم قبلی است و تفکیک و تغییر کاربری برای این زمین بر اساس قانون غیر ممکن است و توصیه می‌کنیم اعضای این تعاونی وقت خود را بیشتر صرف تغییر کاربری این زمین نکنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: پرونده بعدی زمینی به وسعت ۳۳۰ هکتار با دو هزار مالک و جنب تالار شهر تا تپه نورالشهدا و بیرون از حریم شهر و دارای سند مزروعی است.

وی با بیان اینکه این زمین هم علی رغم اینکه قابلیت تغییر کاربری ندارد به صوت غیرقانونی دارای سندهای تفکیک شده دستی است، تصریح کرد: این زمین زراعی و در محدوده بوستان فدک است و هیچ کاری جز زراعت نمی‌توان در آن انجام داد.

رجحانی بیان کرد: تنها راه حل این زمین‌ها این است که برای کل زمین و به صورت یکپارچه تغییر کاربری گردشگری درخواست شود.

وی با بیان اینکه تعاونی باورس یکی از دیگر موضوعاتی است که مطرح شده است، بیان کرد: پرونده این تعاونی جزو اولین موضوعاتی بود که در دولت جدید مورد بررسی قرار گرفته و بارها منتظر اعلام نظر اعضای تعاونی بودیم اما اعضای تعاونی همیشه در تصمیم گیری کندی کرده و تصمیم گیری و همراهی آنها زمان بر شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: آخرین اعلام آمادگی این افراد با تغییر مدیریت شهر مهرگان از اداره کل راه و شهرسازی به مدیریت شهر جدید مهرگان مصادف شد و طبیعتاً توافقاتی که قرار بود با راه و شهرسازی انجام شود قابلیت اجرایی ندارد و باید از ابتدا مسیر توافق و تهاتر بین شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید و اعضای تعاونی طی شود

وی عنوان کرد: همه توافقات و تلاش‌هایی که در دو سال انجام شده بود به علت تعلل اعضای تعاونی باورس کنسل شده و باید مجدداً مذاکرات توافق و تهاتر در رابطه با این اراضی با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید انجام شود.

رجحانی با بیان اینکه یکی دیگر از پرونده‌ها مرتبط با اراضی تعاونی مسکن دانشگاه بین اللملی امام خمینی (ره) است، بیان کرد: ۱۲۰ هکتار زمین در قطعات حدود یک هزار تا یکهزار و دویست متری به اعضا فروخته شده و به اعضا سند دستی تفکیکی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها دارای سند با ظاهر منگوله دار است اما سند دستی است، تصریح کرد: در هنگام دریافت زمین نیز با اوقاف به صورت زراعی توافق شده و اگر به عنوان زمین با نام مسکونی به اعضا واگذار شده تخلف بوده و اعضا باید به مراجع قضائی مراجع کنند.

این مسؤول با بیان اینکه خرد کردن اراضی و ارائه سند تفکیکی روی اراضی مشاع کار غیر قانونی است، خاطرنشان کرد: این اراضی نیز شانسی برای حل مشکل به شکلی که می‌خواهند ندارد.

رجحانی در پایان یادآور شد: همه این پرونده‌ها قبلاً بررسی و اعلام نتیجه شده بودند اما به احترام درخواست اعضا دوباره بررسی شد و تنها به غیر از تعاونی باورس که تغییر وضعیتی داشت در بقیه موارد همان نظر قبلی بر اساس قانون تأیید شد.

کد خبر 6050990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha