۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند:

خرید و فروش جانوران وحشی در دماوند جرم و ممنوع است

خرید و فروش جانوران وحشی در دماوند جرم و ممنوع است

دماوند- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند با تاکید بر اینکه خرید و فروش جانوران وحشی جرم و ممنوع است، گفت: مردم از معامله لاک پشت برکه‌ای، سمندر و سایر جانوران وحشی بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزا کریمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خرید و فروش حیات وحش از جمله مار آبی، لاکپشت برکه‌ای، سمندر و… ممنوع و جرم است و یگان حفاظت محیط زیست با تخلفات احتمالی برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه افرادی ناآگاهانه نسبت به خرید و فروش جانوران وحشی اقدام می‌کنند افزود: این اقدام موجب آسیب و انقراض این گونه‌های ارزشمند می‌شود.

میرزا کریمی بیان کرد: ممنوعیتی برای خرید و فروش ماهی قرمز نداریم اما توصیه می‌کنیم مردم ماهی قرمز نخرند چون ماهی قرمز گونه غیر بومی و مهاجم است که از ۱۰۰ سال گذشته وارد سفره هفت سین ایرانی شده و در تاریخ باستانی جایگاهی ندارد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌های پوستی باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند در ادامه از مردم خواست در پایان نوروز از رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد و رودخانه‌ها خودداری کرده و با توجه به مکاتبات انجام شده با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماهی قرمز را در استخرهای بسته شهری رها کنند، چون ورود ماهی قرمز به رودخانه‌ها باعث تکثیر آن و آسیب به گونه‌های بومی، کاهش کیفیت آب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند افزود: شماره پیامکی ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند آماده دریافت گزارشات مردمی است.

کد خبر 6052730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha