۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

بیش از ۶ هزار یتیم و محسنین خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت هستند

بیش از ۶ هزار یتیم و محسنین خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت هستند

بیرجند-مدیرکل کمیته امدادخراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۶ هزار نفر از کودکان در طرح اکرام ایتام و محسنین نیازمند حمایت هر چه بیشتر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرزندان ایتام و محسنین در استان تحت حمایت این نهاد ۱۰ هزار و ۳۹۱ نفر هستند گفت: از این تعداد ۲۴۶۸ نفر فرزند یتیم و ۷۸۵۱ نفر فرزند محسنین محسوب می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار و ۵۶۰ حامی در استان حمایت از این فرزندان را برعهده دارند تصریح کرد: ۵۳ کودک نیازمند استان فاقد حامی هستند که امید است با افزایش حمایت‌ها همه کودکان دارای حامی شوند.

وی با اشاره به اینکه سرپرست خانوار کودکان در طرح محسنین به دلیل کهولت سن، بیماری و ازکارافتادگی و دلایل دیگر توان اداره زندگی را ندارند بیان کرد: افراد و خانواده‌ها می‌توانند در این ماه مبارک با انتخاب یک خانواده موردنظر ماهیانه حمایت‌های خود را برای کمک به این عزیزان داشته باشند.

عرب به نحوه ارائه کمک‌ها به فرزندان ایتام و محسنین اشاره و تأکید کرد: کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین به‌صورت مستقیم از سوی حامیان به شماره کارتی که برای فرزندان مشمول در نظر گرفته‌شده واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین، باهدف حمایت از این کودکان و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان است و نیکوکاران به‌عنوان حامیان معنوی حمایت از ایشان را بر عهده می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: در ماه رمضان امسال هم پایگاه حامی‌یابی در مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم برای شب‌های قدر در استان فعال خواهد شد تا خیران در راستای کمک به فرزندان ایتام و محسنین شناسایی شوند.

وی با قدردانی از همراهی کمک‌های خیران و حامیان در این طرح به روش‌های غیرحضوری برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره و خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند.

به گفته وی مراجعه حضوری به دفاتر کمیته‌امداد و مرکز نیکوکاری و پایگاه‌های حامی یا بی در سطح استان از دیگر روش‌ها است.

کد خبر 6058039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha