۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

تحقق شعار سال با آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای درکردستان دنبال شود

تحقق شعار سال با آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای درکردستان دنبال شود

سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: تحقق شعار سال باید در استان فرهنگی ما با تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دنبال شود.

علی اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک سال جدید هجری خورشیدی بر ضرورت لبیک به منویات مقام معظم رهبری تاکید و اظهار کرد: در سال مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید تلاش کنیم تا این راهبرد عملیاتی سال را ترسیم نمائیم و به تداوم رشد تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای تحقق شعار سال همت گماریم.

وی بیان کرد: کردستان بعنوان سرزمین هنر و فرهنگ در سال گذشته توانست در عرصه میدان داری و تنوع فعالیت‌های فرهنگی در سطح ملی جزو استان‌های سرآمد واقع شود و این مهم جز با همت و تلاش پدیدآورندگان آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میسر نمی‌شد.

تقویت مبانی فرهنگ عمومی در کردستان

دریایی یادآورشد: تلاش مراکز و مجامع فرهنگی، هنری برای صیانت از هویت، روحیه مطالبه‌گری و نیل به عدالت فرهنگی ستودنی است و قطعاً در سال جاری ما به عنوان خدمتگزار و شما به عنوان ولی نعمت ما برای تقویت مبانی فرهنگ عمومی و تلالو سبک‌زندگی اسلامی-ایرانی و بارقه‌های امید و نشاط اجتماعی به فضل الهی کوششی مضاعف را به کار خواهیم بست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: عدالت‌پروری و گفتمان عدالت خواهی دولت با ابزار فرهنگ و هنر مقصود ما در سال جاری است و بی‌شک جهش تولید در این عرصه با زبان و ادبیاتی فاخر مشارکت مردم را طنین انداز خواهد کرد.

استمرار شبکه‌سازی مشاغل فرهنگی و هنری

دریایی با اشاره به استمرار شبکه سازی مشاغل فرهنگی و هنری و تقویت تشکل‌های صنفی و برون سپاری برنامه‌های کلان در استان عنوان کرد: از دستگاه‌های ناظر نیز یاری می‌گیریم تا ضمن تکمیل چرخه شفافیت و انضباط مالی بر حسن اجرای با کیفیت برنامه‌ها توسط خود مردم تلاش و کوشش نمائیم.

وی افزود: تمرکز بر توجه مضاعف به فعالیت‌های فرهنگی-هنری در روستاها از جمله اقدامات محوری در سال جاری است تا بتوانیم فرهنگ و ادبیات عامه با محوریت خانواده‌ها را پاس داشته و برکات خدمت بی‌منت را در روستاها برابر اسناد بالادستی معرفی کنیم.

روز کردستان در تقویم روزهای خاص گنجانده می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در سال جاری با حمایت نماینده معزز مقام معظم رهبری و استاندار مردمی کردستان و عنایت ویژه دولت ایران قوی، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، روز کردستان در تقویم رسمی روزهای خاص گنجانده خواهد شد و این فرصت در کنار راه اندازی دفتر فرهنگ و ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسیر را برای تعالی صادرات فرهنگی و هنری میسر خواهد کرد.

دریایی تصریح کرد: شکل گیری شوراهای فرهنگ عمومی در سطوح بخش‌های استان، تحقق منویات مقام معظم رهبری در عنوان نهادن کردستان به عنوان سرزمین هنر و فرهنگ است و این مراکز ثقل می‌تواند نمایشگاهی بزرگ و دائمی از دستاوردهای فرهنگی هنری را تحقق بخشد.

وی خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ سال جاری در کردستان «جهش تولید فرهنگی با مشارکت مردم فرهنگی در لوای فرهنگ نبوی و رفتار علوی» خواهد بود.

کد خبر 6059353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha