۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵

رشد ۷۰ درصدی حقوق دولتی معادن در چهارمحال و بختیاری

رشد ۷۰ درصدی حقوق دولتی معادن در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: وصول حقوق دولتی معادن در چهارمحال و بختیاری ۷۰ درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرارسلان سیدین بروجنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره تحقق ۱۰۰ درصدی هدف سال گفت: در یکسال اخیر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از ۱۰۶ معدن فعال استان تولید و استخراج شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مواد معدنی استخراج شده از معادن چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان و سنگ آهک هستند.

سیدین بروجنی بیان داشت: در ازای مواد معدنی استخراج شده از معدن‌کاران، بهره مالکانه و حقوق دولتی دریافت و به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: حقوق دولتی یا بهره مالکانه سهمی است که دولت بابت بهره‌برداری و استخراج مواد معدنی از شخص بهره‌بردار دریافت می‌کند.

سیدین در خصوص نحوه هزینه کرد حقوق دولتی معادن هم گفت: درصدی از این بهره مالکانه که به حساب خزانه واریز می‌شود به عنوان هزینه‌های تملیکی و جاری به استان‌ها بازگردانده می‌شود تا برای تسهیل در امور زیرساختی معادن، پروژه‌های شناسایی و پی جویی مواد معدنی در استان و زیر ساخت‌های عمومی مناطق کمتر برخوردار هزینه شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۶۲ محدوده معدنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری هستند.

سیدین خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال و بمنظور جلب مشارکت مردم در فعال‌سازی معادن در کوتاه‌ترین بازه زمانی، محدوده‌های اکتشافی و معدنی بدون بهره بردار به مزایده گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: واگذاری محدوده‌های معدنی خارج از فرایند مزایده و در چارچوب ماده ۸۳ آئین نامه اجرایی قانون معادن هم به عنوان اولویت بخش معادن در سال جاری است.

کد خبر 6061974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha