۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۳۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

پوشش محفل امام حسنی‌ها با ۲۳ دوربین و تیمی ۱۰۰نفره/ حمایت لجستیکی

پوشش محفل امام حسنی‌ها با ۲۳ دوربین و تیمی ۱۰۰نفره/ حمایت لجستیکی

رییس مرکز تولید و فنی سیما به حضور تعداد دوربین‌ها و افراد در پوشش رویداد محفل قرآنی امام حسنی‌ها اشاره کرد و یادآور شد که ۲۳ دوربین به پوشش زنده این رویداد پرداخته‌اند.

سیدباقر حاجی سید رضی رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره پوشش محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی و بازنمایی آن در شبکه‌های سیما به خبرنگار مهر بیان کرد: ما یک واحد سیار با ۱۲ دوربین به همراه ۲ واحد کوادکوپتر داشتیم در کنار این‌ها ۲ واحد سیار هم در درهای شرقی و غربی وجود داشت که هر یک از چهار دوربین برخوردار بودند و در کل با بهره گیری از اس ان جی ها ۲۳ دوربین به پخش زنده این رویداد پرداختند.

حداقل ۱۰۰ نفر در پوشش رویداد دخیل بودند

معاون تولید و فنی سیما درباره نیروهای به کار گرفته شده عنوان کرد: به ازای هر دوربین حداقل ۲ نفر همراه شدند از فیلمبردار تا کارگردان، منشی صحنه و دیگر اعضا که به این ترتیب تیمی از افراد حضور داشتند و حدود ۱۰۰ نفر مشغول به فعالیت بودند.

وی ادامه داد: خود ارگان‌هایی که در برگزاری این برنامه همکاری کردند تیم‌های مستندسازی داشتند که بخشی از برنامه را پوشش می‌داد و دوربین‌ها و نفرات دیگری هم از طرف این نهادها بودند.

قاب مدالیوم در شبکه‌ها

حاجی سیدرضی درباره نحوه پوشش شبکه‌ها نیز تصریح کرد: همه شبکه‌های سراسری این برنامه را پوشش دادند؛ از زمان ورود مردم به ورزشگاه و حضور آنها تا دیگر موارد. شبکه‌ها هم به صورت مدالیوم یعنی ۲ قاب در تصویر که یکی متعلق به این رویداد بود آن را پوشش دادند و هم تصاویری تهیه شد که بعدها به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضبط و تصویربرداری توسط شبکه‌ها عنوان کرد: از این برنامه خوراک‌هایی تهیه می‌شود که هر شبکه متناسب با نیازش بعداً آن محتوا را به کار می‌گیرد مثلاً شبکه کودک محتوای مورد نیاز خودش را ضبط می‌کند یا شبکه دو محتوایی مرتبط با خانواده ضبط می‌کند. واحد مرکزی خبر هم تیم‌های مورد نظر خود را اعزام کرده بود که به صورت گزارش‌های خبری پخش شد.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره ضرورت برگزاری این رویدادها یادآور شد: مدت‌ها بود که در کشور ما شادی کم بود و شاید قبل از رویدادهایی مثل مهمانی ده کیلومتری عید غدیر جامعه مذهبیون صرفاً با عزاداری‌ها و روضه شناخته می‌شدند و الان وجهه جدیدی از کار هیأتی دیده می‌شود که نشان می‌دهد دین همه اش گریه و اندوه نیست و قسمت شادی هم دارد.

بازنمایی حرفه‌ای در شبکه‌های سیما

وی درباره پشتیبانی فنی و خبری از این رویدادها برای بازنمایی بهتر در سیما عنوان کرد: باید رویدادهایی از این حیث تکرار شود چراکه انرژی و انگیزه می‌دهد و ما هم به عنوان کسانی‌که می‌توانیم از این اتفاقات حمایت لجستیکی داشته باشیم باید پشتیبانی کنیم.

حاجی سیدرضی درباره چالش پوشش این رویداد بیان کرد: خیلی‌ها در پوشش این اتفاق کمک کردند که کار سختی هم بود و تیم‌های فنی که روزه هم هستند از شب قبل باید می‌آمدند و تجهیزاتی را در ورزشگاه نصب می‌کردند ولی مردم با وسعت بالا استقبال کردند پس باید همین استقبال و حضور مردم به شکل درستی بازتاب داده می‌شد.

کد خبر 6064951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha