۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷

خسارت ۱۳.۵ میلیارد دلاری ۹ سال جنگ بر بخش حمل‌ونقل یمن

خسارت ۱۳.۵ میلیارد دلاری ۹ سال جنگ بر بخش حمل‌ونقل یمن

وزیر حمل‌ونقل یمن ضمن تکرار درخواست بازگشایی کامل و بدون قید و شرط فرودگاه صنعا، آمار خسارت‌های ۹ سال تجاوز به این کشور را در بخش‌های مختلف ناوبری هوایی، دریایی و زمینی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کرد که هزینه خسارات بخش حمل‌ونقل طی ۹ سال تجاوز آمریکا، عربستان و امارات و محاصره یمن بیش از ۱۳ و نیم میلیارد دلار بوده است.

«عبدالوهاب الدره» وزیر حمل‌ونقل یمن در نشست خبری در صنعا درباره خسارات بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در نتیجه محاصره ۹ ساله این کشور افزود که خسارت بخش ناوبری هوایی در این مدت حدود ۷ میلیارد دلار، خسارت بخش دریانوردی بیش از ۵ و نیم میلیارد دلار و خسارت بخش حمل‌ونقل زمینی به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.

وی ضمن تکرار درخواست بازگشایی کامل و همه جانبه فرودگاه بین المللی صنعا بدون محدودیت و قید و شرط برای همه مقاصد بین المللی، بازسازی بندر الحدیده مطابق توافقنامه استکهلم ۲۰۱۸ را خواستار شد.

وزیر حمل و نقل یمن همچنین بازگشایی همه راه‌های اصلی در سراسر یمن را بدون استثنا خواستار شد و تاکید کرد که طرف مقابل باید حسن نیت نشان دهد و منافع عمومی را به خاطر مردم یمن و کاستن از رنج و مشکلات آنها بر منافع شخصی ترجیج دهد.

کد خبر 6066115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha