۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۲۱

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گیلان

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گیلان

رشت- معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: پوستر هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گیلان رونمایی شد.

‌سرهنگ جاوید فلاح معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در راستای دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس گیلان به تشریح جزئیات بیشتر این رویداد هنری پرداخت و بیان کرد؛ نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس؛ رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا بخشی از موضوعات این جشنواره است.

به گفته وی رسالت تداوم آرمان‌های دفاع مقدس؛ سنگر جهاد تبیین، فرهنگ، علم و هنر، جنگ ترکیبی استکبار جهانی، مدافعان حرم و شهدای امنیت، سبک زندگی رزمندگان و شهدا؛ از شهید بودن تا شهید شدن، سفرهای راهیان نور و نسل امروز، تأثیر بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس بر زائران راهیان نور به ویژه نسل جوان بخش‌های دیگری موضوعات جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به بخش‌های هنری جشنواره فانوس اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند در بخش هنرهای نمایشی؛ تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، متن نمایش نامه و در بخش هنرهای تجسمی؛ عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد (تابلوی تبلیغاتی) آثار خود را ارسال کنند.

فلاح ادامه داد: افراد در بخش فیلم داستانی کوتاه، پویانمایی (انیمیشن)، مستند کوتاه و نماهنگ نیز آثار خود را جشنواره ملی فانوس ارسال کنند.

وی با اشاره به سایر بخش‌های جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس افزود: افراد در بخش موسیقی و سرود؛ موسیقی با کلام و بی کلام و سرود، در بخش رادیویی؛ نمایش رادیویی، پادکست و همچنین در بخش ویژه دانش آموزی تئاتر صحنه‌ای، نقاشی، فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای و عکس می‌توانند شرکت کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره باید از تولیدات سال ۱۳۰۲ و بعد از آن باشد، گفت: مسئولیت حقوقی آثار و اصالت و رعایت حق کپی رایت ِآثار به عهده ارسال کننده است.

فلاح به اشاره به ضوابط ارسال آثار برای جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس بیان کرد: فیلم‌های آثار نمایشی باید با کیفیت MPEG4 باشد و متن نمایشنامه‌ها به صورت فایل PDF در قالب ۲۱ سطر در قطع سایز A4 با فونتZAR ، سایز ۱۴ بوده و همچنین در بخش عکس، آثار باید با کیفیت بالا DPI300 و در فرمت JPG بدون هرگونه ویرایش باشد.

به گفته وی افراد می‌توانند آثار خود را از طریق ارسال آثار در پیام رسان های داخلی به شماره ۰۹۳۳۴۴۳۴۷۸۵ و لینک @honaredefaagln ارسال کنند.

کد خبر 6068821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha