۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴

موضوعات پرورشی در آموزش و پرورش مورد توجه نیست

موضوعات پرورشی در آموزش و پرورش مورد توجه نیست

اصفهان- منتخب مردمی شهرستان‌های فریدن در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: کم توجهی به موضوعات پرورشی یکی از مشکلات در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسمعیل سیاوشی پیش از ظهر پنج شنبه در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: درصورتی‌که مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود مشکلات دانشگاه و آموزش عالی، کشور و جامعه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در آموزش و پرورش داشته‌ایم این بوده است که به موضوعات پرورشی توجهی نشده است درحالی‌که تمام همت و امکانات برای آموزش به کارگیری شده است، حتی در تبلیغ هم همت شده اما موضوع تربیت بدون توجه بوده است.

سیاوشی افزود: حضور نیروهایی نظیر طرح‌های امین در برنامه‌های مختلف مانند نماز جماعت فعالیت‌های تبلیغی بوده و تربیتی نیست؛ فعالیت زمانی تربیتی است که مربی یا مشاور توانمند میان دانش‌آموزان باشد که اعتمادبه‌نفس را در میان آنها زنده کند.

منتخب مردمی شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میان‌دشت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عزت‌نفس باید توسط مربی یا مشاور توانمند در میان دانش‌آموزان زنده شود و امید به آینده در دل دانش‌آموز به وجود بیاورد و این امید و عزت‌نفس درون‌مایه دانش‌آموز را برای رشد در تمامی ابعاد ایجاد می‌کند.

وی ابراز کرد: ما اگر بتوانیم موضوعات تربیتی و پرورشی را در آموزش و پرورش احیا کنیم، آن زمان دانش‌آموز هدف و انگیزه برای تحصیل دارد و برای رسیدن به آن هدف برنامه‌ریزی کرده و فرصت‌ها استفاده می‌کند.

سیاوشی اذعان کرد: اعتمادبه‌نفس، عزم و اراده، اعتقاد قلبی و ایمان به خدا، حفظ آرامش باید در برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد و آموزش و پرورش باید به این مسائل ورود جدی داشته باشد و تا این اتفاق نیفتد مشکلات جامعه برطرف نخواهد شد.

کد خبر 6069077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha