۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹

مدیرکل ثبت احوال قزوین خبر داد؛

کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش آمار وفات در قزوین

کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش آمار وفات در قزوین

قزوین- مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: ۱۴ هزار و ۳۷ ولادت سال گذشته در استان قزوین به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا افسری اظهار کرد: آمار وفات پارسال هشت هزار و ۸۰۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین نامگذاری در سال گذشته برای پسران امیرعلی، علی، امیرحسین، آیهان، شاهان، آراد، امیرعباس، محمدحسین، آریا و ماهان بوده و در میان دختران نیز فاطمه، زهرا، ماهلین، رستا، پناه، دلوین، نورا، هانا، آیسان و دلسا بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

افسری همچنین نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته را ۱۰۷ عنوان کرد و یادآور شد: در مقابل ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، حدود ۱۰۷ ولادت پسر به ثبت رسیده که این شاخص در سال قبل ۱۰۶ بود.

به گفته مدیرکل ثبت احوال؛ به طور متوسط در سال گذشته در هر ماه یک هزار و ۱۷۰ کودک متولد شدند و بیشتر ولادت‌ها در مرداد ماه به تعداد یک هزار و ۳۱۶ تولد و کمترین آن در اردیبهشت ماه به تعداد یک هزار و ۵۴ تولد را نشان می‌دهد.

افسری همچنین درباره آمار ازدواج و طلاق استان نیز بیان کرد: میزان ازدواج‌ها در این بازه زمانی به تعداد هفت هزار و ۷۶ عدد با کاهش ۱۳.۲ درصدی همراه بوده و طلاق‌های ثبت شده نیز با تعدد سه هزار و ۴۷۳ به میزان ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6072608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha