۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵

با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد

کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را تصویب کردند.

سید کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در توضیح این طرح، گفت: اسلحه و مهمات از جمله ابزار ارتکاب جرم در اعتراضات و اجتماعات بوده که باعث حوادث امنیتی، سیاسی و اجتماعی می‌شود و به دلیل ضعف موجود در قانون فعلی مجریان و مأموران نمی‌توانند به درستی با دارندگان اسلحه و مهمات قاچاق برخورد کنند.

وی ادامه داد: مجریان قانون همچنین نمی‌توانند با فروشندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز در فضای حقیقی و مجازی به درستی برخورد کنند و این باعث می‌شود با نتایجی در جامعه مواجه شویم که به زیان مردم و ملت است.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس بیان کرد: در قانون فعلی در زمینه مجازات حمل‌کنندگان سلاح ضمانت اجرایی قوی وجود ندارد و این باعث شده تا در زمان کوتاهی قاچاقچیان اسلحه و مهمات نسبت به توزیع حجم زیادی از اسلحه و مهمات در سراسر کشور با استفاده از وسیله نقلیه شخصی اقدام کنند. وسیله نقلیه‌ای که با استفاده از آن سلاح و مهمات غیرمجاز حمل شده است، در قانون فعلی توقیف نمی‌شود در حالی که در مواد مخدر این اتفاق صورت می‌گیرد.

کد خبر 6073041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 2
      خریداران و حمل کنندگان راهم مجازات سنگین داشته باشن
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      گروهک تروریستی جیش الظلم و حامیانش به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند. فقط باید یگان چریکی به سیستان اعزام کنند تا منطقه را از این سگ وهابی ها پاکسازی کنند. سپاه باید فوری و سریع از انتقام گروهک تروریستی جیش الظلم جنایتکار بگیرد.
    • جلیل IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      اگر حمل و خریدوفروش اسلحه آزاد شود خوب است در مقابل تروریست ها میتوانیم ازخوددفاع کنیم