۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹

در گفت‎وگو با مهر عنوان شد؛

عاقبت بخیری در مراحل زندگی با پناه بردن به قرآن کریم

عاقبت بخیری در مراحل زندگی با پناه بردن به قرآن کریم

بندرترکمن- «زبیده عنایت» یکی از قاریان برجسته قرآن کریم شهرستان بندر ترکمن گفت: برای عاقبت بخیری در تمام مراحل زندگی به قرآن پناه برده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هرساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم به اوج می‌رسد. ماه رمضان، بهار قرآن است و فرصتی مغتنم برای تقرب بیشتر به خدای متعال محسوب می‌شود، که در این مجالس حضور قاریان رنگ و لعابی دیگر به محافل قرآنی می بخشد.

«زبیده عنایت» یکی از قاریان برجسته قرآن کریم شهرستان بندر ترکمن است که آوای گرم و صدای رسا آن باعث می‌شود تا هر شنونده‌ای به سوی زیبایی‌های این کتاب آسمانی جذب شود.

این قاری کارشناسی ارشد تفسیر علوم قرآنی اسرا دارد و اهل شهرستان بندرترکمن است و از سال ۱۳۸۵ وارد حوزه علمیه شده و فعالیت خود را با حلقه صالحین بسیج آغاز کرده است.

قاری قرآنی بندرترکمن از سال ۱۳۹۰ فعالیت قرآنی را در سطح وسیع‌تری ادامه داده است و می‌گوید در منطقه سکونت ما خانه قرآنی وجود نداشت و به لطف خداوند متعال توانستیم در آن زمان نخستین خانه قرآنی را تأسیس کنیم.

وی خانواده را مهمترین عامل موفقیت خود در زمینه قرآنی معرفی کرد و گفت: در طول این سال‌ها خانواده از فعالیت قرآنی من حمایت قاطعی داشته‌اند و در تمام دوران با من همراهی و همفکری کردند و الان هم با حمایت‌هایی که از من می‌شود به دنبال نشر علوم هستم.

این قاری قرآنی مشارکت نوجوانان و جوانان را در امور قرآنی بسیار ضعیف دانست و ادامه داد: نیاز است خانواده‌ها بیش از این همکاری داشته باشند. اکنون در شبکه اجتماعی کانالی ایجاد کردیم که خانواده‌ها بیشتر با فعالیت قرآنی مشارکت داشته باشند.

عنایت اضافه کرد: برای اینکه بتوانم موفقیت و عاقبت بخیری را به دست آورده و در زندگی آرامش داشته باشم در تمام مراحل زندگی به قرآن پناه می برم.

وی پویش زندگی با آیه‌ها را یکی از طرح‌های بسیار خوب تبلیغات اسلامی دانست و معتقد است با اجرای این طرح افراد زیادی بهره مند شده‌اند.

این قاری قرآنی لذت‌های دنیوی را فنا پذیر دانست و گفت: قرآن زندگی بشریت است که جدا نشدنی نیست و می‌تواند محور هدایت انسان باشد. این کتاب نفیس تا آخرت همراه انسان مؤمن خواهد بود.

کد خبر 6073134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha