۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۲۵

منبع وابسته به حماس:

اسراییل همچنان به مانع‌تراشی در دستیابی به توافق ادامه می‌دهد

اسراییل همچنان به مانع‌تراشی در دستیابی به توافق ادامه می‌دهد

یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از تداوم سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان در مسیر توافق آتش‌بس و مبادله اسیران میان مقاومت فلسطین و این رژیم مانع‌تراشی می‌کند.

این منبع تاکید کرد: پاسخی که از سوی اسراییل دریافت کرده‌ایم شامل آتش‌بس دایمی وعقب‌نشینی از نوار غزه نمی‌شود. همچنین بر اساس پاسخ اسراییل بازگشت آوارگان ایمن نخواهد بود و از طریق معابر و زیر نظر اشغالگران انجام خواهد شد.

بر اساس اظهارات این منبع وابسته به جنبش حماس اشغالگران بازگشت آوارگان را مشروط به بازگشت به اردوگاه‌های اسکان آوارگان کرده‌اند و آن‌ها نمی‌توانند به منطقه‌ها و خانه‌های خود بازگردند.

پیش از این نیز یک مقام ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که همه تلاش‌های میانجی‌گران برای دستیابی به توافق و مبادله اسیران، به علت لجاجت و ناسازگاری رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده است.

این مقام ارشد مقاومت افزود: هیات رهبری مقاومت فلسطین با استناد به مواضع ملی مورد تایید همه گروه‌های فلسطینی به قاهره رفت. مطالبات فلسطینی‌ها روشن است و بدون دستیابی به آنها، هیچ توافق یا معامله‌ای برای مبادله اسیران وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خواسته‌های فلسطینی‌ها شامل آتش‌بس فوری، خروج نظامیان اشغالگر و بازگشت آوارگان به نوار غزه و بازسازی آن، باز کردن همه گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌ها، شکستن محاصره و توافق واقعی برای مبادله اسیران است.

کد خبر 6073736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha