۱ دی ۱۳۸۶، ۹:۳۲

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با معاون وزیر خارجه ویتنام

مهدی صفری معاون وزیر خارجه کشورمان که در ویتنام به سر می‌برد، با معاون امور خارجه ویتنام دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دیدار بنا به دعوت طرف ویتنامی و در چارچوب دیدار و رایزنی های دوره ای معاونین وزرای خارجه دو کشور انجام شد.

وی ضمن تشریح نقاط مشترک وزمینه های همکاری دو کشوری، مناسبات سیاسی دو کشور را خوب و دوستانه توصیف کرد.

صفری سپس سیاست های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های منطقه ای، خاورمیانه، افغانستان و برنامه و وضعیت پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین درباره امکان فعال کردن محور اکو - آ سه آن، استفاده ویتنام از کریدور حمل و نقل شمال - جنوب همکاری های سه جانبه اقتصادی با ویتنام توضیح داد.

صفری همچنین عضویت غیر دائم ویتنام در شورای امنیت و الحاق این کشور به سازمان تجارت جهانی را به طرف ویتنامی تبریک گفت و همچنین برگزاری کمیسیون پنجم دو کشور ونهایی شدن موافقتنامه های تشویق وحمایت از سرمایه گذاری و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، موافقتنامه گمرکی و بانکی را برای رونق بیشتر روابط دو کشور ضروری دانست.

بنا بر این گزارش، دائو ویت چونگ نیز در این دیدار ضمن استقبال گرم از حضور و همچنین اظهارات صفری در خصوص مسئله هسته ای موضع ویتنام را تایید و حمایت از حق همه کشورها در برخورداری از از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای دانسته واعلام داشت: ویتنام نیز در آینده به دنبال کسب تکنولوژی و تامین انرژی هسته ای خواهد بود.

وی همچنین دیدار دوره ای و رایزنی معاونین وزرای خارجه دو کشور را برای همکاری های نزدیکتر دو کشور در امور منطقه ای و جهانی با اهمیت و اساسی عنوان کرد.

چونگ در پی دعوت معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام داشت: در اوایل سال آینده میلادی جهت دیدار دوره ای عازم ایران خواهد شد.

وی همچنین ارتباط بیشتر اکو-آ سه آن و امکان مشارکت سه جانبه با ایران را قابل توجه اعلام کرد و جایگاه ایران را نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان مهم عنوان داشت.

معاون امور خارجه ویتنام همچنین برگزاری پنجمین کمیسیون اقتصادی دو کشور و سفر قریب الوقوع وزیر کشاورزی ویتنام و مسئول کمیسیون مشترک را جهت تعمیق روابط و پیگیری توافقات انجام شده مهم ارزیابی نمود.

کد خبر 608720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha