۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲

در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ صورت گرفت؛

استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی

استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی

هیأت عالی رتبه دولتی و تجاری تانزانیا برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی ایرانی حضور در این نمایشگاه ست.

قرار داشتن تانزانیا در حاشیه اقیانوس هند و دسترسی آسان و نزدیکی آن به مهمترین مناطق اقتصادی غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس از جمله مزیت‌های نسبی تجارت با تانزانیا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

اقلام عمده صادراتی ایران به تانزانیا شامل قیر نفت و سایر موم پارافین ها، سیمان سفید پرتلند، ظروف چدنی، خمیرهای غذایی پخته نشده، مخلوطهای قیری براساس آسفالت طبیعی، مخزن، سیمان کلینکر و وازلین گرید دارویی است.

هیأت تجاری تانزانیا با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران از توانمندی صادراتی شرکتهای ایرانی شگفت زده شدند.

امیرحسین میرآبادی، رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، آفریقا را از اهداف اصلی برای توسعه همکاری دانست.

وزیر تجارت تانزانیا در این بازدید ضمن اعلام آمادگی خود جهت انتقال تکنولوژی میان ایران و تانزانیا افزود: ما از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد و به‌دنبال رابطه تجاری بهتری میان ایران و تانزانیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم به‌تنهایی تولیدات خود را بالا ببریم در این راستا توسعه الزامی است و به همین دلیل دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم و پیشنهاد برگزاری رویداد نمایشگاهی تخصصی در کشور تانزانیا با حضور شرکت های توانمند دانش بنیان ایرانی را برای عرضه به تجار تانزانیا و مقامات و بازرگانان کشورهای آفریقای شرقی را در سال جاری را دادند.

کد خبر 6092130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha