۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲

آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمّی آسمان برلین را فرا گرفته است

آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمّی آسمان برلین را فرا گرفته است

رسانه‌ها از آتش‌سوزی در یک کارخانه صنایع نظامی در پایتخت آلمان و پوشیده شدن آسمان برلین با دود سمی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، بخشی از آسمان برلین پایتخت آلمان به دلیل آتش‌سوزی در یک کارخانه صنایع نظامی با دود سمی پوشیده شده است و شهروندان هشدارهای اضطراری دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی، ساکنان برلین و اطراف آن هشدار اضطراری را از مقامات مربوطه دریافت کردند که به صورت سیگنال صوتی روی تلفن‌های هوشمند آنها ارسال شد.

در این پیام که در پایگاه خبری اداره دفاع مدنی برلین منتشر شده، آمده است: تجزیه و تحلیل شرایط جوی و جهت وزش بادهای مربوطه نشان می‌دهد که ابرهای دودناک از محل آتش سوزی به سمت شمال حرکت خواهند کرد، حتی اگر هیچ ابری از دود قابل مشاهده نباشد.

آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است

این اداره همچنین نقشه‌ای را منتشر کرد که نشان دهنده گسترش قابل پیش‌بینی دود است که کل قسمت غربی شهر برلین در آن با رنگ قرمز مشخص و به ساکنان توصیه شده است از نزدیک شدن به این منطقه اجتناب کنند، پنجره‌ها و درها را ببندند و سیستم‌های گرمایشی و تهویه را خاموش کنند.

آتش نشانان برلین نیز عکس‌هایی از کارخانه صنایع نظامی و دفاعی «دیل» Diehl منتشر کردند که در منطقه «لایشترفلده» برلین در حال آتش گرفتن است.

روزنامه محلی B.Z هم گزارش داد که آتش‌سوزی در کارخانه شرکت دفاعی «دیل» که قطعات سامانه پدافند هوایی IRIS-T را در برلین تولید می‌کند، رخ داده است.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، شرکت دیل یکی از شرکت‌هایی است که برای اوکراین سامانه پدافند هوایی تولید می‌کند.

کد خبر 6095841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha