۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷

مدیرکل کانون پرورش فکری اردبیل:

تشکل‌های مردمی بازوهای توانمند اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند

تشکل‌های مردمی بازوهای توانمند اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند

اردبیل - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: حلقه‌های میانی و مردمی بازوهای توانمند برنامه‌های فرهنگی هستند و در موضوعات اجتماعی سبب برون‌رفت از چالش‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد بعد از ظهر پنجشنبه در جمع فعالان و رابطان شهرستانی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی فاطمه الزهرا (س) با اشاره به گستره موضوعات و مسائل اجتماعی در جامعه اظهار کرد: مشارکت مردم در موضوعات اجتماعی سبب برون‌رفت از چالش‌های پیش رو در این حوزه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهمیت تربیت و پرورش شخصیت در دوران کودکی و نوجوانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: امروز فرزندان ما با هجمه‌های گسترده فرهنگی مواجه هستند و لازم است نسبت به مسائل و موضوعات این قشر و آگاه‌سازی خانواده‌ها با حساسیت و جدیتی مضاعف تلاش کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: پایین آمدن سن آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی جامعه است و این وظیفه‌ی ما را برای ارائه‌ی برنامه‌های کارآمد و مؤثر سنگین می‌کند.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه اجرای جزیره‌ای برنامه‌ها کاری از پیش نخواهد برد، ادامه داد: عملکرد نهادها و دستگاه‌های دولتی با مشارکت عمومی افراد جامعه به نتیجه مطلوب دست خواهد یافت و از این رو همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد قدم اساسی در این خصوص خواهد بود.

وی به دایر بودن کانون پرورش فکری در تمامی شهرستان‌های اردبیل خاطرنشان کرد: مربیان کانون در مراکز فرهنگی هنری آماده همکاری با مؤسسه‌ها و گروه‌های مردمی که در حوزه کودکان و نوجوانان دغدغه دارند، هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ادامه‌ی سخنان خود از حمایت‌های کانون از طرح‌ها، برنامه‌ها، ایده‌ها و تولیدات مردمی در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: کانون با داشته‌های خود اعم از کتابخانه، کارگاه‌های عمومی و تخصصی فرهنگی هنری و ادبی، ابزار، امکانات و فضای مراکز برای خدمت به فرزندان این سرزمین آماده مشارکت با گروه‌های جهادی و فعالان مردمی است تا با استفاده از ظرفیت‌های همدیگر، شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

کد خبر 6101497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha