۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۸

با ورود دستگاه قضایی در نقل و انتقال فولاد ارومیه صورت گرفت؛

برگشت ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های بانکی و مالیات به خزانه دولت

برگشت ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های بانکی و مالیات به خزانه دولت

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای مهم نه تنها استان بلکه شمال‌غرب کشور است که دچار مشکلات قضایی شده بود که با ورود دستگاه قضایی این مشکلات حل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمک به احیای واحدهای تولید و رفع مشکلات پیش روی تولید و تحقق شعار سال یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی است که بارها در جلسات مختلف مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه در جریان سفر به استان هرمزگان و دیدار با فعالان اقتصادی گفت: ما به عنوان حکومت نیز در راستای تحقق شعار سال وظایفی را بر عهده داریم؛ از جمله آنکه نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهیم و موانع را از پیش‌روی تولیدگران برداریم. یکی از این موانع، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه‌ای است که صادر می‌شوند و قدرت پیش‌بینی نسبت به آینده را از تولیدکننده و فعال اقتصادی سلب می‌کنند.

در راستای همین راستا مسؤولان قضائی کشور با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و انجام بازدیدهای میدانی از کارخانه و شرکت‌ها، سعی در رفع موانع پیش روی آن‌ها دارند.

مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای بود که به دلیل مشکلات اقتصادی و بدهی بانکی و مالیاتی در آستانه تعطیلی قرار داشت که با اقدامات، طرح و بررسی مشکلات این واحد تولیدی در جلسات مختلف و بازدیدهای میدانی مسؤولان قضائی استان آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با این موضوع گفت: مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای مهم نه تنها استان بلکه شمال‌غرب کشور است که دچار مشکلات قضائی شده بود و با سیستم بانکی به جد درگیر بود، همچنین مشکلاتی در زمینه مالکیت و نقل و انتقال سهام آن وجود داشت که با ورود سیستم قضائی و همراهی سایر مجموعه‌ها، بخش قابل توجهی از این مشکلات حل شده است.

عتباتی ادامه داد: این مجموعه بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که تحت نظارت دستگاه قضائی استان تسویه شد و به سیستم بانکی برگشت تا مجدداً در چرخه تولید و اشتغال استان تزریق شود.

وی افزود: همچنین این مجموعه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت که با کمک همکاران قضائی و مجموعه‌ها پرداخت شد و اکنون از نظر مالکیت مشکلی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: آنچه که بعد از تسویه بدهی‌های این مجموعه برای دستگاه قضائی مهم بود، کمک برای بازگشت به چرخه تولید این مجموعه است. با اقدامات انجام شده و ورود مجموعه‌های تخصصی مدیریتی در کنار خریدار شاهد اقدامات خوبی هستیم و خط تولید میلگرد در پایان مراحل تکمیل قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: مجتمع فولاد ارومیه مشکلاتی در حوزه برق، تأمین آب و اختلافات اراضی با برخی از اشخاص و اهالی منطقه دارد که مقرر شده در کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار گیرد.

عتباتی در پایان اظهار داشت: با دیدن پیشرفت این مجموعه، تلاش دستگاه قضائی بر این است تا در اجرای فرمان جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، در کنار همه مدیران اجرایی، صنعتی و فعالان اقتصادی خصوصاً بخش خصوصی و این مجموعه باشد و اتفاقاتی را رقم بزند که به نفع تولید و اشتغال استان تمام شود.

کد خبر 6102821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha