۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ؛

مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها برگزار شد

 مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها برگزار شد

شهرکرد-رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها در استان با حضور ۲۵۸۷ نفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم مسابقه «زندگی با آیه‌ها» در دو سطح شهرستانی و استانی برنامه‌ریزی شده بود که بخش شهرستانی آن در چهارمحال و بختیاری با حضور ۲۵۸۷ نفر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: از ۲۵۸۷ نفر شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها ۲۰۲۱ نفر بانوان و ۵۵۶ نفر آقایان بودند، در رده سنی ۷ تا ۱۲ سال نیز ۳۶۷ نفر، در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال ۴۹۲ نفر و در رده سنی بالای ۱۹ سال ۱۷۱۸ نفر در این مرحله از مسابقه شرکت داشتند.

وی افزود: از بین افراد شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها ۶۵۶ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند؛ این افراد موفق شدند به بیش از ۶۰ درصد سوالات آزمون پاسخ صحیح بدهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقرر بود در مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها آزمون کتبی و شفاهی برگزار شود اما با توجه به بالا بودن تعداد شرکت‌کنندگان و لزوم مدیریت زمان آزمون شفاهی از این مرحله حذف و تنها آزمون کتبی برگزار شد.

کارگر عنوان کرد: در آزمون مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها ۵۰ سوال کتبی وجود داشت که این سوالات از محتوای ۳۰ آیه محوری طرح ماه مبارک رمضان و کتابچه مسطورا انتخاب شدند همچنین این سوالات شامل دو بخش حفظ و نکات تدبری آیات بودند.

وی اضافه کرد: برای حفظ عدالت و جلوگیری از ایجاد فضای سلیقه‌ای در آزمون مرحله شهرستانی از چهار استاد در حوزه‌های حفظ و تدبر آیات قرآن کریم درخواست شد تا چهار نمونه شامل ۵۰ سوال طرح کنند که این سوالات با یکدیگر ترکیب و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا جنس سوالات در تمامی شهرستان‌ها یکسان باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون در تمامی شهرستان‌های استان در یک روز مشخص برگزار نشد با طرح نمونه سوالات متفاوت، استفاده از تایپیست و همچنین مصحح متفاوت تلاش شد از تکراری شدن سوالات و بروز ناعدالتی جلوگیری شود.

کارگر ضمن قدردانی از افرادی که در مرکز چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های استان در برگزاری آزمون ویژه طرح زندگی با آیه‌ها مشارکت داشتند، یادآور شد: در مرحله استانی این مسابقه تنها آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در آزمون مرحله استانی افراد در ابتدا یک تبیین اولیه از آیات نورانی طرح زندگی با آیه‌ها خواهند داشت و در ادامه توسط گروه‌های داوری آزمون شفاهی حفظ آیات برگزار و هر یک از افراد شرکت‌کننده باید آیات مدنظر داوران را به صورت روان، بدون ایراد و از حفظ تلاوت کرده، به تبیین این آیات پرداخته و نکات تدبری آن‌ها را در زمان مشخص بیان کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زمان و شیوه دقیق برگزاری مرحله استانی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقرر بود تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی آزمون اعلام شود اما افزایش تعداد شرکت‌کنندگان موجب بالا رفتن زمان برگزاری آزمون و تصحیح آن شد.

کد خبر 6103055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha