۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۰

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

برگزاری جشن بزرگداشت روز ملی امامزادگان در زنجان

برگزاری جشن بزرگداشت روز ملی امامزادگان در زنجان

زنجان-معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، از برگزاری جشن بزرگداشت روز ملی امامزادگان به محوریت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی گفت: چهار امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان زنجان، دو بقعه و امامزاده در شهرستان خدابنده، یک امامزاده در شهرستان طارم و ایجرود و ۳ امامزاده در شهرستان ابهر، در مجموع بیش ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان جشن‌ها و مراسم دهه کرامت خواهد بود.

وی افزود: این جشن‌ها به همت خادمان رسمی و افتخاری هیأت امنا، ظرفیت گروه‌ها و تشکلات مردمی و نیز همکاری و هم‌افزایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادم‌یاران رضوی استان و اوقاف برگزار می‌شود.

این مسوول با یادآوری اینکه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ۲۳ اردیبهشت‌ماه میزبان محفل شعر ترکی ارادت رضوی، از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی رضوی خواهد بود، اظهار کرد: خادمان امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با پرچم متبرک در این امامزاده نیز حضور خواهند یافت.

موسوی با اشاره به اینکه ۲۴ اردیبهشت جشن مادران و دختران به همت کمیته امداد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اوقاف در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: مراسم روز ملی بزرگداشت امامزادگان به مناسبت پنجم ذی‌القعده نیز با برنامه‌های متنوع در این امامزاده عظیم‌الشان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: جشن بزرگ روز دختر نیز همراه با برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه کیک‌پزی ویژه دختران ۱۵ تا ۲۵ سال در روز ۲۰ اردیبهشت به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار و به نفرات منتخب جوایزی اهدا شد.

وی یادآور شد: زینبیه اعظم زنجان نیز روز ۲۱ اردیبهشت و مصادف با اولین روز دهه کرامت میزبان جشن دختران آفتاب و کاروان خادمان خواهر خورشید همراه با حضور پرچم متبرک حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و اجرای گروه سرود معراجی‌ها به همین مناسبت بود.

این مسوول در ادامه، از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در امامزاده محمد (ع) روستای حاج سیران و میزبانی بقعه حضرت قیدار نبی (ع) خدابنده از خادمیاران رضوی و پرچم متبرک رضوی (ع) همراه با محفل انس با قرآن خبر داد.

موسوی با بیان اینکه جشن بزرگ روز دختر در هفتمین روز از این دهه در بقعه حضرت قیدار نبی (ع) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این بقعه میزبان محیا و مهسا فیروزی، دو خواهر نوجوان حافظ کل قرآن کریم خدابنده‌ای همراه با تجلیل از قاریان و حافظان برجسته این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در روز ۲۶ اردیبهشت، امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس نیز محل برگزاری مراسم جشن دهه کرامت خواهد بود، عنوان کرد: در شب ولادت امام رضا (ع) نیز جشن دهه کرامت در شهرستان ایجرود به میزبانی مسجد روستای تاریخی گلابر با مشارکت امامزادگان شاخص این شهرستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در شهرستان ابهر، امامزادگان اسماعیل (ع)، یعقوب (ع) و زیدالکبیر این شهرستان برگزار کننده جشن‌های ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) خواهد بود، اضافه کرد: تجلیل از دختران فعال در مسائل فرهنگی و اجتماعی و قرآنی در طارم انجام می‌شود.

کد خبر 6103514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha