۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته مطرح کرد؛

شناسایی دانش‌بنیان‌های مؤثر در تکمیل زنجیره ارزش مواد اولیه معدنی

شناسایی دانش‌بنیان‌های مؤثر در تکمیل زنجیره ارزش مواد اولیه معدنی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از شناسایی دانش‌بنیان‌های مؤثر در تکمیل زنجیره ارزش مواد اولیه معدنی در نمایشگاه اینوتکس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی میلانی در بازدید از اینوتکس ۲۰۲۴ طی سخنانی گفت: نمایشگاه اینوتکس یک بستر شناخته شده در حوزه خلاقیت و نوآوری است. معمولاً ستادهای توسعه فناوری به دنبال تیم‌های شرکت‌های دانش بنیانی هستند که از پایه، کار خود را شروع کرده و دنبال شناخته شدن و ارائه راهکار در موضوعی که به آن فکر می‌کنند، هستند.

وی ادامه داد: اتفاقی که در نمایشگاه اینوتکس می‌افتد برخلاف نمایشگاه‌های تخصصی رخ می‌دهد، این است که در کنار مجموعه‌های بزرگ، مجموعه‌های کوچک و دانش بنیان هم به راحتی می‌توانند راه حل های فناورانه خود را عرضه کنند.

به گفته او از دو جنبه می‌توان اینوتکس را بررسی کرد؛ نخست، فرصتی است برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک که راه حل های برای مسائل شرکت‌های بزرگ‌تر دارند و این راه حل‌ها را از طریق ستادهای توسعه فناوری همچون ستاد مواد و ساخت پیشرفته به شرکت‌های بزرگ‌تر ارائه می‌کنند.

دوم اینکه، مراجعات زیادی از سوی شرکت‌های دانش بنیان به پاویون‌های معاونت علمی صورت گرفت تا بتوانند از ابزارهای حمایتی ستادهای توسعه فناوری بهره‌مند شوند و این خود فرصتی برای شناخته شدن سبد حمایتی معاونت بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که در این نمایشگاه پیگیری کردیم، نخست شناسایی شرکت‌هایی است که در کاهش خام فروشی در کشور و تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی اولیه فعالیت می‌کنند، دوم، شناسایی راه حل‌هایی در راستای حمایت‌های خاص ستاد از مسائل کشور مثل جمع آوری کربن و اتصال شرکت‌های کوچک به مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی، میکروالکترونیک و موضوعات مرتبط با سرامیک‌های پیشرفته و … و سوم ارتباط با مجموعه‌هایی همچون پارک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که در این حوزه‌ها به ما کمک کنند.

کد خبر 6104319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha