۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

تقدیر از فدراسیون فوتبال ایران برای پیشنهاد تعلیق رژیم صهیونیستی

تقدیر از فدراسیون فوتبال ایران برای پیشنهاد تعلیق رژیم صهیونیستی

رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در نامه ای به همتای ایرانی خود از حمایت های رئیس فدراسیون فوتبال ایران در موضوع پیشنهاد تعلیق رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در نامه‌ای به مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های صورت گرفته در بحث یکپارچگی و عدالت در فوتبال در سطح جهان و پیشنهاد فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به فیفا برای تعلیق رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

در این نامه آمده است:

جناب آقای مهدی تاج
رئیس محترم

امیدوارم وقتی این پیام را می‌خوانی حالت خوب باشد. من به دنبال حمایت مداوم شما از پیشنهادی هستم که توسط فدراسیون فوتبال فلسطین آغاز شده و توسط پنج فدراسیون دیگر تأیید شده است. این پیشنهاد اکنون برای بحث در کنگره آتی فیفا در ۱۷ می ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. پیشنهاد ما کاملاً بر اساس اساسنامه فیفا، به ویژه ماده 2a، که بر ترویج بازی فوتبال در سطح جهانی تمرکز دارد، مبتنی بر ارزش‌های وحدت‌بخش، آموزشی، فرهنگی و انسانی آن است. همچنین با تعهدات فیفا برای حمایت از حقوق بشر به رسمیت شناخته شده بین‌المللی، مبارزه با تبعیض، و تقویت روابط دوستانه بین فدراسیون‌های عضو، در حالی که استانداردهای سختگیرانه حقوق بشر را رعایت می‌کند، مطابقت دارد.

این پیشنهاد به طور مشخص نقض مواد ۱۱، ۷۱ و ۷۲ اساسنامه فیفا توسط فدراسیون فدراسیون رژیم صهیونیستی را برجسته می‌کند. این نقض‌ها شامل نقش فدراسیون رژیم صهیونیستی در حمایت از اقدامات دولت صهیونیستی علیه فوتبال فلسطین، تلاش‌های ناکافی آن برای مقابله با تبعیض و نژادپرستی، و ادغام باشگاه‌های مستقر در سرزمین‌های تحت مدیریت فدراسیون فوتبال فلسطین در لیگ ملی آن است.

خواسته‌های ما بر اساس مشروعیت و عدالت به شرح زیر است:

۱. تحریم‌های مناسب را فوراً علیه تیم‌های رژیم صهیونیستی - اعم از تیم‌های ملی و باشگاهی - به دلیل نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر، به ویژه در غزه، اعمال کنید.
۲. قوانین فیفا را به شدت در موارد نقض فدراسیون رژیم صهیونیستی، به ویژه درباره گنجاندن تیم‌هایی از قلمرو فدراسیون دیگر، یعنی فلسطین، در لیگ ملی آن، اجرا کنید.
۳. به انفعال مداوم فدراسیون رژیم صهیونیستی در برابر تبعیض و نژادپرستی در حوزه قضائی خود رسیدگی کنید.

این پیشنهاد همچنین بر نگرانی‌های ایمنی و امنیتی در رویدادهای فوتبال تأکید می‌کند که با حوادث اخیر مانند حمله به یک مرد عرب توسط هواداران صهیونیستی در یونان تشدید شده است. این مسائل به ویژه با توجه به موضع فیفا در مورد ایمنی و امنیت هواداران، بازیکنان و کادر تیم و مقامات بسیار مهم است.

واقعیت تلخ شامل کشته شدن حداقل ۱۵۰ فوتبالیست و تخریب تمامی زیرساخت‌های فوتبال در غزه است. با بیش از ۳۴۱۸۳ تلفات در غزه که ۷۲ درصد آنها زن و کودک هستند، از جمله ۱۶۴ فوتبالیست. ۶۰ درصد خانه‌ها ویران شده است و ترور و خشونت توسط شهرک‌نشینان غیرقانونی - که اغلب توسط فدراسیون رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند ادامه دارد- درخواست ما برای اقدام فوری است. ما باید تصمیم بگیریم که آیا قوانین و تعهدات حقوق بشری خود را حفظ کنیم یا بی عدالتی‌های بزرگی مانند نسل کشی و آپارتاید را نادیده بگیریم.
ما خواستار امتیاز نیستیم، بلکه خواستار اجرای قوانین موجود هستیم، همانطور که در موارد مشابه انجام شده است تا از حقوق همه فدراسیون‌های عضو فیفا محافظت شود. من از شما می‌خواهم که از پیشنهاد ما در کنگره آتی فیفا حمایت کنید. ما با هم می‌توانیم یکپارچگی و عدالت فوتبال را حفظ کنیم و در عین حال حقوق بشر و عدم تبعیض را در این ورزش ترویج کنیم. از توجه شما به این موضوع مهم متشکرم. ما مشتاقانه منتظر حمایت شما هستیم.

پیش از این، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌های رسمی به فیفا، اتحادیه‌های فوتبال و اتحادیه‌های عضو آن درخواست مؤکد کرده بود با توجه به اقدامات ضد انسانی صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین و ارتکاب جنایات جنگی در غزه و قتل عام صورت گرفته علیه غیر نظامیان بی گناه به ویژه کودکان معصوم، زنان و مردان و از جمله بازیکنان، مربیان و داوران و همچنین با توجه به انهدام ابنیه و خدمات شهری، منازل و فضاهای مسکونی، مراکز درمانی و پزشکی و بیمارستان‌ها، محل‌های آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها و اماکن ورزشی بی شمار از جمله زیر ساخت‌های فوتبال و در قالب مسوولیت‌های اجتماعی و انسانی، مجموعه‌های برنامه‌ریزی فوتبال در جهان در چارچوب یک اقدام اثرگذار و به صورت یک جبهه متحد با هدف تعلیق کامل فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال اقدام فوری و جدی صورت دهند تا از استمرار این جنایات هولناک جلوگیری شده و زمینه امدادرسانی غذایی، آب آشامیدنی، اقلام دارویی و پزشکی به مردم و غیرنظامیان بی گناه فراهم آید.

کد خبر 6104320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha