۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷

سیدمجتبی ابطحی مطرح کرد؛

ادبیات یمن از اعتقادات مردمش سرچشمه گرفته است

ادبیات یمن از اعتقادات مردمش سرچشمه گرفته است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محفل ادبی شاعران ایران و یمن گفت: زیبایی ادبیات یمن این است که  از اعتقادات مردم این کشور تاثیر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محفل ادبی شاعران ایران و یمن با حضور معاذ جنید شاعر و مشاور وزیر فرهنگ یمن، مرتضی حیدری آل کثیر شاعر عربی و فارسی، علیرضا قزوه شاعر و رایزن فرهنگی سابق ایران در هند، محمد علی صالحی شاعر و نویسنده کتاب یمن در شعر فارسی و سیدمجتبی ابطحی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای ملل سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

ابطحی در ابتدای این محفل گفت: یمن ملت آشکار است، لعن به دشمن را صریح نشان می‌دهد. یمنی‌ها زیباترین حماسه‌ها را در حمایت از فلسطین انجام دادند و اجازه ندادند که رژیم صهیونیستی حتی به دروغ برای خود پیروزی ساختگی داشته باشد. نقش یمن در کنار سایر ارکان مقاومت کاری کرد که نبرد با صهیونیست تا این مرحله پیش رفت و همه جهان قیام کردند. زیبایی ادبیات یمن این است که از اعتقادات مردم این کشور تأثیر گرفته است. ان شاالله حکومت و جهانی شکل بگیرد که مبنای قدرت در آن در اختیار عدالت خواهان باشد.

صالحی با اشاره به دوستی تاریخی ایران و یمن گفت: ایران و یمن پیش از دوران اسلام با یکدیگر روابط دوستانه‌ای داشتند. در کتاب یمن در شعر فارسی که سال ۹۵ چاپ شد، اشعار یمنی را گردآوری کرده‌ام. اشعار جدید نیز به نسخه جدید این کتاب افزوده شده و به زودی منتشر خواهد شد.

در ادامه محفل ادبی شاعران ایران و یمن هر یک از شاعران به شعرخوانی پرداختند.

کد خبر 6105300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      یمن باید مراقب باشه عربستان در حال همکاری با آمریکا است و آمریکا ۵۰۰ هزار سرباز و بمب اتمی به عربستان داده
      • الهام IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
        0 0
        سلام وعرض ادب خدا بامردم یمنه اصلا راحت بگم ظهورحصرت خیلی نزدیکه این اتفاق هایی هم درفلسطین درحال رخ دادن هست هم جزئی از مقدمات ظهور امام زمانه پس باید این مظلوم کشی اتفاق بیفته کشور یمن هم پابه رکاب وباایمان راسخ ایستادن در حمایت مردم غزه اصلا اگر بخواهیم حساب کنیم من میگم امام اومده اصلا دست غیب دردست