۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰

پس از ۱۷ سال انتظار؛

تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد

تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد

اصفهان- تقاطع غیرهمسطح خیابان صاحب روضات پس از حدود ۱۷ سال، صبح امروز با حضور شهردار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تقاطع غیر همسطح خیابان صاحب روضات و فاز اول تا سوم تعریض بزرگراه شهید خرازی کلان‌شهر اصفهان صبح چهارشنبه با حضور شهردار، جمعی از مدیران شهری و شماری از ساکنان این منطقه افتتاح شد. بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح مناطق یک و ۹ شهر اصفهان را به یکدیگر متصل می‌کند و از بار ترافیک محور شرق به غرب این کلان‌شهر می‌کاهد.

در این آئین حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه بیش از یک دهه در مدیریت شهری مطرح و از مطالبات مردمی بوده است که طی این سال‌ها به دلایل مختلف اجرایی نشد، اظهار. داشت: اجرا و بهره برداری از این پروژه یکی از افتخارات این دوره شهرداری اصفهان است.

ترافیک بزرگراه خرازی ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح و تعریض بزرگراه خرازی ۲۵ درصد در کاهش ترافیک و شاخص زمان سفر مؤثر است، خاطرنشان کرد: تاکنون با اقداماتی که در محور شمال به جنوب و غرب به شرق این بزرگراه شده و با اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان صاحب روضات ۱۵ درصد از این هدف محقق شده است و بقیه در ادامه پروژه جنوب به شمال بزرگراه خرازی اتفاق می‌افتد و ایستگاه مترو که تکمیل شود کاهش ۲۵ درصدی ترافیک و شاخص زمان سفر محقق خواهد شد.

تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: بزرگراه شهید خرازی از اولویت‌های ترافیکی اصفهان بوده و در اجرا و تحقق این پروژه، یکپارچگی مدیریت شهری و شهرداری و پلیس راهور تأثیر گذار بود زیرا با وجود جریان ترافیک این منطقه همزمان پروژه‌ای تعریف و انجام شد که اقدامی کم نظیر است.

حق شناس افزود: بهره برداری از پل و تقاطع غیرهمسطح خیابان صاحب روضات محور شرق به غرب کلان‌شهر اصفهان را به یکدیگر متصل و ترافیک خیابان‌های آتشگاه، شهید اشرفی اصفهانی، نواب صفوی و جوزدان را کم می‌کند.

تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد

در ادامه امیرعباس رحمتی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه با بهره برداری از پل صاحب روضات خیابان‌های بهستان و کاشانی به هم متصل شدند، اظهار داشت: در این پروژه که پس از حدود ۱۷ سال انجام شده، عملیات احداث به صورت پیوسته و شبانه روز صورت گرفت و با حمایت مدیریت شهری سه ماه زودتر از موعد در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ۲ فاز اول و دوم تعریض بزرگراه شهید خرازی گره‌های ترافیکی باز می‌شود، افزود: اجرای این عملیات ساده نبود و از شمع‌های زیرساختی استفاده شد ضمن اینکه به طور همزمان عملیات دفع آب‌های سطحی پل شهید مطهری مرتفع شد و در بارش‌های اخیر شاهد آبگرفتگی در این محدوده نبودیم‌.

شهر اصفهان گره‌های ترافیکی متعددی دارد

همچنین ابوالفضل قربانی رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در اصفهان گره‌های ترافیکی متعددی وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مناطق پرترافیک محدوده بزرگراه شهید خرازی و خیابان صاحب روضات بود که همه ساکنان و اهالی این منطقه از این شرایط شاکی بودند.

تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد

وی با بیان اینکه حلقه دوم و سوم بزرگراه در محل ساخت پل صاحب روضات منطبق شده و ترافیک را سنگین می‌کند، گفت: وضعیت محور شمالی جنوبی بزرگراه خرازی خوب است اما مشکل در محور شرق به غرب این بزرگراه بود به طوری که از دیرباز بار ترافیک شرقی- غربی روی محور شمال و جنوبی بزرگراه قرار می‌گرفت.

کد خبر 6107056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha