۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹

معاون توسعه صندوق نوآوری :

سهم دانش‌بنیان‌ها از اقتصاد کشور رو به افزایش است

سهم دانش‌بنیان‌ها از اقتصاد کشور رو به افزایش است

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه سهم حوزه دانش‌بنیان از اقتصاد کشور رو به افزایش است، گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری نقش مهمی در کمک به ایجاد شرکت‌ها ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، ششمین جشنواره ملی از ایده تا بازار با هدف شناسایی ایده‌های نوآورانه و طرح‌های ارزش‌آفرین کسب‌وکار، به همت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

افزایش سهم کارآفرینی مبتنی بر فناوری در اقتصاد کشور از اهداف صندوق نوآوری

دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم گفت: توسعه فناوری همراه با ریسک است و به همین دلیل در همه دنیا، دولت‌ها کمک می‌کنند تا ریسک شرکت‌های کارآفرین مبتنی بر فناوری یا دانش‌بنیان، کاهش پیدا کند.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی سال ۱۳۹۲ با هدف حمایت و تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفت و اکنون با سرمایه ۱۰ همتی، خدمات متنوعی را به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان ارائه می‌کند. سهم حوزه دانش‌بنیان از اقتصاد کشور رو به افزایش است و علت همراهی صندوق نوآوری با دانشگاه تهران در این جشنواره، افزایش سهم کارآفرینی مبتنی بر فناوری (دانش‌بنیان) در اقتصاد کشور است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: شتابدهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری نقش مهمی در کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا می‌کنند و دو بازیگر اصلی این حوزه محسوب می‌شوند. فرصت‌های بسیار خوبی در بازارهای داخلی و خارجی در حوزه دانش‌بنیان وجود دارد.

ملکی‌فر خاطرنشان کرد: با همکاری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران می‌توانیم از طرح‌های دانش‌بنیان برگزیده این جشنواره حمایت کنیم و شرکت‌های غیردانش‌بنیان نیز تلاش کنند به زودی به جمع دانش‌بنیان‌ها بپیوندند و بتوانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

اعطای تسهیلات یک میلیارد تومانی به ۸ شرکت دانش‌بنیان برگزیده جشنواره

دکتر یاسر عرب‌نیا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم اعلام کرد: ۸ شرکت دانش‌بنیان برگزیده این جشنواره مشمول تسهیلات یک میلیارد تومانی صندوق نوآوری می‌شوند که از طریق صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به آنها اعطا می‌شود. همچنین برای شرکت‌های فناور ۵ فقره وام ۷۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: دو تیم برتر نیز با معرفی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

گفتنی است در این جشنواره ۱۵ طرح و ۵ ایده برتر حوزه کسب و کار معرفی و تقدیر شدند که از میان ۱۵ طرح برتر، ۸ طرح مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

طرح‌های برتر شامل: معرفی بهترین تریدرهای بورس و ارز دیجیتال به مردم برای کمک به سرمایه‌گذاری در بازار مالی، توسعه محصول نرم‌افزاری اپنلت مشاهده اطلاعات بیماران بستری در هر مکان و در هر زمان توسط پزشکان در گوشی همراه، مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص اینوآپ، طرح کسب و کار نرم‌افزار بهینه‌سازی حفاری، مدیریت امنیت داده دانا، ربات هوشمند مشاور سرمایه‌گذاری، تحلیلگر آگهی استخدام کاران، طرح دانا اینتل، پلتفرم آبزی پروری هوشمند، ارائه مدل شبیه‌سازی عیب‌یابی زمین‌های زیر کشت گندم و پیش ‌بینی میزان برداشت محصول گندم با استفاده از داده‌های تصاویر ماهواره‌ای و ماشین لرنینگ، سکوی راهکار جامع امنیتی، تولید فوق روان‌کننده‌های بر پایه پلی کربوکسیلات، طراحی و ساخت دوچرخه‌ و موتور برقی خاص، میکروسکوپ کوچک قابل حمل با قابلیت اتصال به موبایل با کاربرد دوگانه تشخیص ناباروری در مردان و تخمک‌گذاری در زمان، مبلمان ملی-مدرن با هویت ایرانی و همچنین، خودروبان، جدول یار، اپلیکیشن کالری، طرح کسب و کار خدمات آنلاین کافه و رستوران سفارش، حمایت و پوشش بیمه‌ای حیوانات خانگی بودند.

کد خبر 6107094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha