۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبرداد؛

اجرای ۱۳۵ پروژه گذر از پیک مصرف آب تابستان در استان بوشهر

اجرای ۱۳۵ پروژه گذر از پیک مصرف آب تابستان در استان بوشهر

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: استان بوشهر ۱۳۵ پروژه گذر از پیک مصرف آب در تابستان را اجرایی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع پروژه‌های گذر از پیک مصرف آب در تابستان در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اجرایی شده که بخشی از آنها به اتمام رسیده و بخشی نیز تا پیش تابستان به سرانجام می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: از جمله پروژه‌های یاد شده می‌توان به اصلاح و نوسازی خطوط انتقال خروجی مخزن گناوه، بندر ریگ _ گناوه، مخزن هلیله، راه اندازی خط انتقال آب سد تنگ ارم و راه اندازی خط انتقال مجتمع حسین زائری با هدف افزایش پایداری آب اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حوزه توزیع آب همچنین می‌توان به اجرایی شدن پروژه‌های نوسازی شبکه توزیع آب شهرهای گناوه، دیلم، آبدان، دیر، بنک شهرستان کنگان، آبپخش دشتستان و روستاهای گلستان و زیارت شهرستان دشتی و روستاهای شهرستان تنگستان اشاره کرد.

عالی ادامه داد: با هدف کاهش هدر رفت آب در استان بوشهر همچنین پهنه بندی شبکه آب در بیش از ۱۰ شهر استان ، نشت یابی شبکه ، نصب فشار سنج‌های دیتالاگر در راستای مدیریت بهینه شبکه ، شروع GIS شبکه توزیع و مطالعات سیستم تله متری شهر بوشهر از دیگر پروژه‌های تعریف شده برای عبور موفق از پیک مصرف آب در استان بوشهر است .

وی اظهار کرد: با هدف بهبود توزیع آب شبکه نسبت به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب روستاهای دالکی، چهار روستایی، عامری و اصلاح و نوسازی ۲۹ کیلومتر در سایر روستاهای استان در قالب نهضت جهاد آبرسانی روستایی اقدام شده است.

عالی افزود: با هدف پایداری تأمین آب شرب در استان اکنون مناقصات نوسازی حدود ۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهر شبانکاره و ۷ کیلومتر خط انتقال مجتمع آبرسانی سمعیا در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم و بویژه مقام عالی وزارت و استاندار محترم استان به حوزه آب شرب استان بوشهر در مجموع پروژه‌های خرد، متوسط و کلان قابل توجهی برای استان به ارمغان آورده که اتمام آنها به پایداری قابل توجه خدمات آبی استان بوشهر کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: به موازات اقدامات انجام شده انتظار می‌رود با رعایت مصرف بهینه آب از سوی مشترکان، استان بوشهر عبوری موفق از پیک بار تابستان داشته باشد.

کد خبر 6107285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha