۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳

نیمکت؛ کلید موفقیت یادگیری زبان شما

نیمکت؛ کلید موفقیت یادگیری زبان شما

یک معلم خوب با داشتن ویژگی‌های مختلف در ابعاد گوناگون می‌تواند یادگیری زبان خارجی را برای شما لذت‌بخش کند تا در یک بازه زمانی کوتاه بتوانید یک زبان جدید یاد بگیرید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها بسیاری از افراد به دنبال یادگرفتن یک زبان جدید هستند. از آنجایی که هزینه کلاس‌های آموزش زبان نیز قابل توجه است اکثراً در پی یافتن یک معلم زبان خوب و حرفه‌ای هستند. اما سوال اینجاست که معلم زبان خوب کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید!

استاندارهای یک معلم زبان حرفه‌ای

از آنجایی که یادگیری زبان دوم به‌عنوان یک زبان جدید چالش‌های متفاوتی دارد، یک معلم زبان حرفه‌ای باید ویژگی‌هایی داشته باشد که او را به یک مدرس خوب و قابل‌توجه تبدیل کند. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از موارد زیر:

۱- دانش بالا

اولین ویژگی که می‌توان به آن اشاره کرد سطح علمی معلم است که در تدریس او مؤثر است. یک معلم زبان حرفه‌ای علاوه بر داشتن مدارک دانشگاهی یا مدارکی مانند ttc دانش به‌روز و گسترده‌ای هم داشته باشد.

۲- داشتن طرح درس یا اصطلاحاً Lesson Plan

داشتن طرح درس و برنامه‌ریزی از ویژگی‌های حرفه‌ای بودن یک معلم زبان است. هر معلم زبانی باید برای هر جلسه آموزشی با توجه به مباحث و فعالیت‌های کلاسی آن روز برنامه داشته باشد تا در کلاس سردرگم نشود.

۳- در نظر گرفتن اهداف آموزش

یک مدرس خوب باید با توجه به هدف دانش‌آموز تدریس و کلاس را جلو ببرد. چراکه هدف زبان خواندن هر زبان‌آموز متفاوت است برای مثال بعضی‌ها برای مهاجرت، بعضی‌ها برای تقویت مکالمه و.... در کلاس‌های زبان شرکت می‌کنند. بنابراین با توجه به شرایط هر زبان‌آموز نقشه مسیر آموزش می‌تواند کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد.

۴- مدیریت کلاس

از دیگر ویژگی‌های یک معلم خوب این است که بتواند کلاس را به‌خوبی اداره کند که باوجود فعالیت‌های کلاسی، گفتگوها و… نظم کلاس نیز حفظ شود.

۵- فارسی حرف نزدن

یک معلم زبان حرفه‌ای نباید در کلاس زبان خارجی به فارسی صحبت کند بلکه باید تمام کلاس را با زبان مورد تدریس صحبت کند تا گوش زبان‌آموزان به این زبان عادت کند. همچنین معلم در طی کلاس باید از فارسی حرف زدن زبان آموزان نیز جلوگیری کند تا زبان‌آموزان نیز با به‌کارگیری لغات، مهارت حرف زدن خود را تقویت کنند.

۶- ارتباط مؤثر

برقراری ارتباط زبان‌آموزان با معلم یکی از فاکتورهای مهم در بازدهی مثبت آموزش است. از ویژگی‌های مهم یک معلم زبان این است که صبوری، مهربانی، شوخ‌طبعی و انرژی لازم را برای برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی با زبان‌آموز داشته باشد.

۷- استفاده از زبان بدن

از آنجایی که زبان در حال تدریس برای دانش‌آموزان بیگانه است و در حال یادگیری آن هستند، استفاده مؤثر از زبان بدن می‌تواند به انتقال مطالب و فهم بیشتر آن‌ها کمک کند.

۸- ایجاد اعتمادبه‌نفس

بسیاری از زبان‌آموزان در پروسه یادگیری زبان دوم اعتمادبه‌نفس لازم را ندارند. از ویژگی‌های یک معلم خوب این است که اعتمادبه‌نفس کافی را در دانش‌آموزان ایجاد کند تا بر ترس و شرم خود مخصوصاً در زبان صحبت کردن غلبه کنند.

۹- توجه به ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان

هر دانش‌آموزی ویژگی‌هایی دارد که شناخت این ویژگی‌ها می‌تواند در تدریس معلم تأثیرگذار باشد. یک معلم حرفه‌ای باید به این ویژگی‌ها توجه کند تا بهترین نوع تدریس با زبان‌آموز را پیدا کند. در کلاس‌های گروهی نیز توجه به علایق بازه سنی دانش‌آموزانی که به آن‌ها تدریس می‌شود، کمک‌کننده است.

۱۰- استفاده از ابزارهای مختلف آموزشی

امروزه با استفاده از تکنولوژی ابزارهای مختلفی مانند اپلیکیشن، پادکست، فیلم و سریال، موزیک و… برای یادگیری زبان وجود دارند. یک معلم حرفه‌ای باید تلاش کند از انواع این ابزارها در آموزش استفاده کند. این کار باعث می‌شود از خستگی دانش‌آموزان در کلاس نیز پیشگیری شود.

چطور معلم زبان شویم؟

اگر کسی هستید که از دانش زبان برخوردارید و علاوه بر مهارت‌های چهارگانه، ویژگی‌هایی که در بالا به آن اشاره شد را نیز دارید، می‌توانید از یکی از راه‌های زیر به تدریس زبان بپردازید:

تدریس در مدارس از طریق شرکت در آزمون‌های آموزش و پرورش

تدریس به عنوان معلم حق‌التدریس

تدریس در آموزشگاه‌های آزاد زبان‌های خارجی

تدریس خصوصی در پلتفرم‌های آنلاین مانند وبسایت نیمکت

چه مدارکی برای تدریس زبان لازم است؟

معلمین برای تدریس زبان باید مدارک موردنیاز تدریس را داشته باشند. برای مثال برای تدریس زبان انگلیسی باید در دوره‌های تربیت مدرس زبان یا TTC شرکت کنند. این دوره‌ها در بازه زمانی مشخص و بر اساس متدهای روز دنیا برگزار می‌شود. بهتر است برای شرکت در این دوره، دوره‌ای را انتخاب کنید که به‌صورت عملی و کاربردی نحوه تدریس را آموزش می‌دهد.

وبسایت آموزش زبان نیمکت

اگر شما هم در مسیر یادگیری زبان برای انتخاب معلم زبان دچار چالش شده‌اید در پلتفرم آنلاین نیمکت می‌توانید از تجربه و دانش صدها استاد زبان خانم و آقا بهره‌مند شوید. از ویژگی‌های مهم این بستر آموزشی بهره‌مندی از تعداد زیاد استادان زبان با تجربه، پوشش آموزش زبان‌های زنده دنیا، یک جلسه آزمایشی رایگان، پشتیبانی ۲۴ ساعته و… است.

از دیگر مزایا مهم پلتفرم رایگان نیمکت این است که از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و با ایجاد بستری آنلاین راه را برای برقراری ارتباط زبان‌آموزان و اساتید در هرکجای دنیا فراهم کرده است. این مزیت برای کسانی که به هر دلیلی در منطقه زندگی خود به کلاس‌های آموزش زبان یا اساتید مجرب دسترسی ندارند، بسیار مهم است. همچنین اگر معلم زبان هستید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید nimkat.org و به جمع صدها معلم زبان نیمکت بپیوندید و به زبان‌آموزان در سراسر کشور تدریس کنید.

نتیجه‌گیری

امروزه یادگیری زبان از نشانه‌های رشد فردی هر کسی محسوب می‌شود. داشتن یک معلم خوب و دلسوز در آموزش زبان کمک زیادی به موفقیت در این زمینه می‌کند. با استفاده از خدمات پلتفرم آموزش زبان نیمکت در زمینه آموزش انواع زبان‌ها با حضور صدها استاد حرفه‌ای می‌توانید راه یادگیری زبان را روشن‌تر و سریع‌تر بپیمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6107510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha