۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۱

نماینده منتخب مردم قم در مجلس:

مساجد و هیات های مذهبی از مزیت های نظام جمهوری اسلامی است

مساجد و هیات های مذهبی از مزیت های نظام جمهوری اسلامی است

قم- نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مزیت های جمهوری اسلامی وجود و فعالیت مساجد و هیات های مذهبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمنان رئیسی شامگاه جمعه در مراسم سی و یکمین سالگرد تأسیس هیأت خادم الرضا علیه‌السلام قم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور اعضای این هیأت برگزار شد با تبریک ایام دهه کرامت گفت: یکی از توفیقاتی که نصیب مردم قم شده این است که در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها زندگی می‌کنند و از آنجا که امام رضا علیه السلام فرموده هر کسی خواهرم را در قم زیارت کند مرا زیارت کرده، قمی‌ها در حقیقت بر سرخوان نعمت حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام هستند.

نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های جمهوری اسلامی وجود و فعالیت مساجد و هیأت‌های مذهبی است افزود: این دو نهاد مردمی، موجب شدند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و در حقیقت پیشران انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

رئیسی تاکید کرد: مساجد و هیأت‌های مذهبی در حقیقت در عرصه تمدن سازی می‌توانند نقش آفرین باشند و اگر این دو بتوانند کار خود را به درستی پیش ببرند، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: هیأت خادم الرضا علیه‌السلام همانند سایر هیأت‌های دیگر به صورت مردمی اداره می‌شود و این هیأت پیشران سایر هیأت‌ها است و اقداماتی که برنامه ریزی می‌شود باید در مقیاس تمدن اسلامی باشد.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته هیأت‌های مذهبی به خصوص هیأت خادم الرضا علیه‌السلام قم در ایام شیوع کرونا در عرصه مواسات و همدلی و اقدامات جهادی گفت: هیأت‌ها به دلیل اینکه در بین مؤمنین و متدینین اعتبار و مقبولیت دارند نه تنها در عرصه توزیع کالا بلکه در عرصه تولید محصولات هم می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند افزود: در این عرصه هیأت‌های مذهبی که ریشه مردمی دارند باید وارد عمل شوند و در قم نیز خوشه‌هایی صنعتی و فرهنگی باید شناسایی شود و هیأت‌های مذهبی در این زمینه ورود کنند.

رئیسی افزود: در دوران دفاع مقدس این مردم و بسیج مردمی بود که جنگ را اداره کرد و امروز در عرصه جنگ اقتصادی نیز مردم هستند که می‌توانند موجب پیروزی کشور در این جنگ اقتصادی شوند.

وی تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی در عرصه تولید با ترسیم نقشه راه باید به صورت جدی در میدان عمل حاضر شوند و ایفای نقش کنند.

کد خبر 6109474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha