۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵

فردا یکشنبه؛

کتاب «پلاسما» در فرهنگسرای خانواده رونمایی می شود

کتاب «پلاسما» در فرهنگسرای خانواده رونمایی می شود

کتاب «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا فردا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در فرهنگسرای خانواده رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز ملی جمعیت کتاب «پلاسما» در قالب بیست و نهمین نشست گنجینه خانواده با حضور فاطمه شایان پویا نویسنده اثر فردا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در فرهنگسرای خانواده معرفی و رونمایی می شود.

«پلاسما» دربرگیرنده داستان بلندی است که نیمی از آن واقع‌گرایانه و نیم دیگرش سیر در افکار و تخیلات است. این کتاب رمانی با محوریت زن جوانی به اسم شیما، متولد مرز میان دهه‌های شصت و هفتاد است؛ داستان این کتاب درباره یک گرایش، که اکنون به گرایشی پرطرفدار میان بخش‌هایی از جامعه ما تبدیل شده، است. داستانی درباره گرایش به تک‌فرزندی، به هرچه کوچک‌تر کردن خانواده‌ها و به آسیبی که این گرایش، به‌زعم نویسنده به جامعه وارد کرده است و همچنان وارد می‌کند. آسیبی که هم بر روحیه و رشد فرد (تک فرزند) تاثیر می‌گذارد و هم جامعه را ضعیف و نحیف می‌کند.

شایان پویا، در خلق این داستان، هم به بحث هویت اندیشیده و هم سلامت فردی و جمعی را موضوع و مساله‌ای حساس دیده است از این حیث، «پلاسما» اثری ادبی است در واکنش به نگرانی‌های نویسنده‌اش درباره تاثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت تک‌فرزندی، و همین ویژگی، آن را به کاری نه خالی از ضعف و کاستی، اما ارزشمند و قابل‌اعتنا تبدیل می‌کند.

کتاب «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده، فردا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ در فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق رونمایی می شود.

کد خبر 6109643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha