۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳

با رفع مشکلات تراشه قبلی؛

نورالینک برای نصب تراشه در مغز ۱۰ بیمار آماده می شود

نورالینک برای نصب تراشه در مغز ۱۰ بیمار آماده می شود

طبق گزارشی جدید سازمان غذا و دارو آمریکا به نورالینک اجازه داده تراشه مغزی خود را در دومین بیمار نصب کند. این شرکت قصد دارد تا پایان سال تراشه را در مغز ۱۰ نفر ایمپلنت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از اینکه نورالینک اعلام کرد اختلالات در تراشه مغزی که در نخستین فرد ایمپلنت شده بود را برطرف می کند، سازمان غذا و دارو آمریکا به این شرکت اجازه داده تا تراشه مغزی اش را برای دومین فرد ایمپلنت کند.

اوایل ماه جاری میلادی نورالینک اعلام کرد سیم های ریزی که در مغز نخستین دریافت کننده تراشه ایمپلنت شده از مکان خود خارج شده اند. هفته گذشته نیز چند منبع اعلام کردند این شرکت هنگام آزمایش های حیوانی از این اختلال آگاه بوده است.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه و رصد یک سند فاش کرده اکنون این شرکت قصد دارد با نصب عمیق تر برخی سیم های دستگاه در مغز این چالش را برطرف کند. نورالینک تخمین می زند در ماه ژوئن دومین تراشه را مغز داوطلب و در کل در سال جاری آن را در مغز ۱۰ نفر نصب کند. طبق این گزارش بیش از هزار فرد دچار فلج ۴ اندام در این پروژه ثبت نام کرده اند.

نورالینک تصمیم دارد در ماه های آینده به کانادا و انگلیس درخواست هایی بفرستد تا آزمایش های مشابهی را آغاز کند.

سازمان غذا و داور آمریکا اعلام کرد نمی تواند اطلاعاتی مرتبط با هرگونه آزمایش بالینی شرکت یا مطالعات مرتبط با آن منتشر کند. از سوی دیگر نورالینک در فوریه اعلام کرد نخستین دریافت کننده تراشه مغزی توانسته با کمک افکارش ماوس رایانه را کنترل کند و هیچ عوارض جانبی را تجربه نکرده است.

کد خبر 6114276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha