۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

امام جمعه سلطانیه:

رییس‌جمهور شهید به تنهایی یک ملت بود

رییس‌جمهور شهید به تنهایی یک ملت بود

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به خاطر جریان‌سازی‌هایی که در ولایت‌مداری و مردم‌داری، خدمت خالصانه و جهادی داشت، به تنهایی یک امت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه در سانحه هوایی و در حین خدمت‌رسانی به ملت ایران، با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی هر جا مسئولیت گرفت، تحول آفرین شد، افزود: در قوه مجریه که سال‌ها بالاترین مقام اجرایی از خدمت خالصانه به مردم دور شده بود، با اصرار بسیاری با رأی مردم به دستگاه اجرایی کشور وارد و از اول با امام و امت عهد بست که اطاعت از ولایت و خدمت به ملت سرلوحه کارش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور شهید ایران حقیقتاً هم شبانه‌روزی دوید و شب و روز کار کرد اما مأموریت سختی داشت، اظهار کرد: ایشان هرچه کار کرد، بس نبود، هرچه صادقانه گفت، اثر نکرد، تخریب‌ها را به جان خرید، تا اینکه در راه خدمت به شهادت رسید و منتخب مردم ایران را خدا هم انتخاب کرد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه ادامه داد: رئیسی عزیز که خستگی نمی‌شناخت، دو سال و ۱۰ ماه جهاد اقتصادی کرد و در حالی که کسری بودجه چند صد هزار میلیاردی، تورم ۶۰ درصدی، قطعی مکرر برق، مرگ روزانه ۷۰۰ نفر به خاطر کرونا را در آغاز ماموریتش داشت اما در این سه سال همه شاخص‌ها را مثبت کرد و سیدالشهدای خدمت لقب گرفت.

حسینی‌نسب با بیان اینکه بزرگ‌ترین میراث شهید آیت‌الله رئیسی این است که نصاب تازه‌ای در جایگاه ریاست‌جمهوری به ثبت رساند و آن مدیریت انقلابی بود، تصریح کرد: عیار مدیریت انقلابی از لحاظ اخلاق، ایمان اخلاص، توکل، امانت‌داری، فداکاری و از لحاظ مدیریتی، سخت‌کوشی، خستگی‌ناپذیری، احساس مسؤولیت، دلسوزی و از طرف سوم پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، پیروی از خط امام رهبری، تبعیت از ولایت‌فقیه، فساد ستیزی، مردمی بودن و ساده‌زیستی است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه رئیسی توقعات مردم از مسؤولان را بالا برد و مردم دیگر رئیس‌جمهور پشت میزنشین و به دور از مردم را قبول نخواهند کرد، گفت: مردم در هشتم تیر به کسی رأی خواهند داد که مواضع انقلابی و منش و روش رئیسی را هم در داخل و هم در خارج خصوصاً محور مقاومت ادامه دهد و اسرائیلی که از فقدان ایشان خوشحال است را مجدداً ناامید کند.

وی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم در هفتم خردادماه، به انتظارت از مجلس جدید پرداخت و خاطرنشان کرد: مجلس جدید باید مسائل اصلی را مقدم بدارد و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند، به قانون اساسی پایبند باشد، از دخالت در انتصابات که سلب حق نظارت قانونی نمایندگان است، اجتناب کند، جانمایی و عضویت نمایندگان در کمسیون‌ها بر اساس شایسته‌سالاری و تخصص‌ها باشد و از همه مهم‌تر مجاهدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کند.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامی‌داشت سوم خرداد و با بیان اینکه این روز در تقویم ایران یک روز فراموش نشدنی است، عنوان کرد: رزمندگان اسلام خرمشهر را از چنگال دشمن نجات دادند و همین مسئله سبب بازگشت روحیه و اعتماد به نفس نیروهای مسلح ایران شد.

کد خبر 6117515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha