۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

صباغ:

ساخت و ساز در محله گلابدره رونق می‌گیرد

ساخت و ساز در محله گلابدره رونق می‌گیرد

شهردار منطقه یک تهران گفت: مقدمات ساخت و ساز قانونی در محله گلابدره پس از تصویب و ابلاغ طرح موضعی این محله، فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران گفت: با توجه به صورتجلسه مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، منطقه یک و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در طرح موضعی گلابدره با توجه به عرض معبر و حدنصاب قطعات، امکان ساخت و ساز در سه، چهار و پنج طبقه مجاز شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ درصد از مساحت منطقه یک مشتمل بر ۹۱٫۲ هکتار - ۳۷۷۰پ ارسل- در زمره بافت فرسوده قرار گرفته و تاکنون نزدیک به ۳۱ درصد از مساحت این بافت نوسازی شده است.

صباغ تصریح کرد: از این میان محدوده گلابدره بخش عمده‌ای از بافت فرسوده منطقه را شکل داده است که طی سالیان گذشته با توجه به مشکلات موجود بر سر راه نوسازی امکان ساخت و ساز قانونی در آن میسر نبود.

وی گفت: طیف گسترده‌ای از اقدامات طی دو سال گذشته در محدوده گلابدره از اصلاح طرح تفصیلی، پیگیری اخذ سند مالکیت، تعریف پروژه‌های خدماتی چند منظوره و اخذ اعتبار به عنوان رویکردهای تشویقی‌تا برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان رویکردی قهری عملیاتی شده که امید است برآیند مجموعه اقدامات صورت گرفته زمینه ساز بهبود و توسعه بافت ناکارآمد محله از یک سکونت گاه غیررسمی به محله‌ای قابل سکونت شود.

شهردار منطقه یک افزود: فرآیند استقرار دفتر توسعه محلی در محدوده گلابدره با هدف مشاوره به ساکنین و پیگیری اخذ سند مالکیت در سال جاری و توسط سازمان نوسازی شهر تهران در دستور کار قرار دارد و ساکنان محله می‌توانند تا راه اندازی این دفتر جهت اطلاع بیشتر به شهرداری ناحیه و یا معاونت شهرسازی و معماری منطقه مراجعه کنند.

کد خبر 6117544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha