۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

رئیس ‎جمهور شهید تراز جدیدی از اخلاق سیاسی را بنیانگذاری کرد

رئیس ‎جمهور شهید تراز جدیدی از اخلاق سیاسی را بنیانگذاری کرد

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: سبک خدمت رئیس‎ جمهور شهید که تراز جدیدی را در حکمرانی، کنشگری و اخلاق سیاسی بنیانگذاری کرد، می‌تواند به عنوان مکتبی نو در جامعه شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، سید سلمان سیدافقهی در جلسه شورای معاونان بنیاد ملی نخبگان ضمن تسلیت شهادت جانگداز رئیس جمهوری کشورمان و همراهان ایشان گفت: آیه ۱۵۶ سوره بقره می فرماید: «الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون». این آیه، صابران را معرفی کرده می‌گوید: «آنها کسانی هستند که هر گاه مصیبتی به آنها رسد می‌گویند ما از آن خدا هستیم و به سوی و باز می‌گردیم».

وی سپس با بیان اینکه انقلاب ایران بیش از نیم قرن است با همین خون‌ها و ایثارگری‌ها پایدار و ماندگار مانده است، افزود: این اتفاقات در سابقه انقلاب اسلامی مسئله‌ای عجیب نیست، به تواتر برای مردم ما اثبات شده که افرادی هستند که لیاقت دارند عاقبتشان به شهادت ختم شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن بیان اینکه مجاهدت رئیس‌جمهور شهید در مدت کوتاه حضورشان در مسئولیت مثال زدنی است، گفت: باعث تاسف است که کشورمان عنصری برجسته و شخصیتی تاثیرگذار را از دست داد اما بدون شک ثمرات تلاش ایشان در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد و خواهد ماند.

سیدافقهی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در جایگاه‌های مختلف در قوه قضاییه، آستان مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و ریاست جمهوری سوابقی پاک، صاف و شفاف از خود به جای گذاشتند، اظهار کرد: در سه سال گذشته کمترین نشانه سیاسی کاری از او ندیدیم، این خود نشانه اخلاص فردی است که در چنین جایگاهی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های داخلی و خارجی به رئیس جمهور گفت: ایشان بارها آماج تهمت‌ها و افتراها قرار گرفتند اما به هیچ کدام از این موارد پاسخ ندادند و با کرامت از کنار آن گذشتند که این امر را می توان برگرفته از ارادت ایشان به امام رضا(ع) و نشان و گواه شخصیت خودساخته آقای رئیسی دانست.

سیدافقهی پرکاری حضرت آیت الله رئیسی را از دیگر ویژگی های وی توصیف کرد و گفت: پرکاری ایشان یقیناً عادی نبود و انرژی مضاعف و انگیزه دیگری داشت که ریشه آن را می توان در حزن و اندوه برای مردم و انگیزه خدمت به آنها جست، انگیزه ای که سبب می شد موانع و سنگلاخ‌هایی که در مسیر بود را نادیده بگیرند، اینکه به آیت الله رئیسی سید محرومان می‌گفتند چیزی نبود که ایشان به خود اطلاق کند رفتار ایشان باعث شد که چنین لقبی به او داده شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: باید تاسی و از حضرت حق درخواست کنیم که بتوانیم از این سبک خدمت که تراز جدیدی را در حکمرانی، کنشگری و اخلاق سیاسی بنیانگذاری کرد، پیروی کنیم.

افقهی با اشاره به ویژگی مردمداری رئیس جمهور شهید نیز گفت: به جرات می‌توان گفت آیت الله رئیسی در دوران سه ساله بیشترین سفر استانی را انجام دادند و گوی سبقت را از همه اطرافیان خود ربودند. این نشان می‌دهد اگر حکمران و حاکم تربیت شده باشد و مبانی اسلامی را بشناسد، می تواند با عملگرایی پرچمی را که انقلاب اسلامی نیم قرن است بلند کرده، برافراشته و سربلند نگه دارد.

وی تصریح کرد: حضرت آقا می فرمایند از قله سرازیر می‌شود و در بدنه جاری می‌شود بنابراین اگر حکمران مبنایش اخلاص و اخلاق باشد جامعه هم همین خصلت را از او می‌گیرد و طبیعتاً اخلاق و اخلاص در کل جامعه ساری و جاری می‌شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه با بیان اینکه سبک مدیریت رئیس جمهور شهید باید به عنوان مکتبی جدید در جامعه شناخته شود، گفت: برکات شهادت ایشان برای جامعه اسلامی در بلند مدت متجلی و باعث مستحکم‌تر شدن پایه‌های انقلاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در ماموریت و در جریان خدمت رسانی به مردم و در بهترین حالت به شهادت رسیدند، اذعان کرد: جریان دلسوزی برای مردم، افتخارآفرینی می‌کند و هر شخص دیگری با همین گفتمان در جایگاه ایشان قرار گیرد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش آفرین خواهد بود.

سیدافقهی در پایان گفت: شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش نشان داد که خواست خدا برتر از همه خواست‌هاست، حکمتی در جریان است و اراده الهی مافوق همه اراده‌هاست، این اتفاقات نه تنها نباید باعث توقف و ناامیدی شود بلکه باید باعث تلاش بیش از پیش، و اراده قوی‌تر در ادامه راه شهدا شود.

کد خبر 6118535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha