۲۴ دی ۱۳۸۶، ۱۰:۰۶

"سوره" همراه با درس‌هایی ناشناخته از دفاع مقدس آمد

"سوره" همراه با درس‌هایی ناشناخته از دفاع مقدس آمد

سی و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی تحلیلی سوره با محوریت هنر دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سوره مهر، در این شماره که ویژه مهر، آبان و آذر 86 است ابتدا مطلبی با عنوان "درسهای ناشناخته از دفاع مقدس" نوشته حسن بنیانیان آمده است.

گزارش دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری، رویدادهای فرهنگی و هنری آذرماه، گفتگو با محسن خرم دره، ماجرای تمایل الیور استون به ساخت مستند دکتر احمدی نژاد، گفتگو با محمدرضا ریخته گران درباره هیدگر، نگاهی به پدیده باربی، مقاله یوسفعلی میرشکاک درباره انسان مدرنیته زده، هرس کردن باغهای فرهنگ خویش نوشته مصطفی فعله گری و دیدگاه شهید باهنر درباره ایدئولوژی و وحدت از جمله مطالبی است که در بخش اول این شماره آمده است.

در این شماره پرونده ماه به هنر دفاع مقدس اختصاص دارد که برخی از عناوین این بخش عبارتند از: "هنر مقاومت، چالش هنرمند با خویش" نوشته ناصر سیفی، "رجوع شود به انقلاب اسلامی"، "دست مایه ای برای آفرینشهای سینمایی" (مروری بر سه دهه سینمای جنگ در ایران)، "خلا بزرگی که با آن مواجهیم" گفتگو با محمدرضا شرف الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، "بهره بردن از هنر متعالی"، "عدم بازگشت سرمایه در سینمای جنگ"، "حدیث بی قراری قصه"، "جنگ را دولتی نکنید" (گفتگو با مازیار میری کارگردان پاداش سکوت)، "آهنگسازی برای جنگ"(گفتگو با مجید انتظامی)، "تئاتر مکانی برای تولید اندیشه" (گفتگو با حسین مسافر آستانه)، "عکاسان آماتور صاحب سبک" و ...

"ختم ساغر"، "شعر انتظار و تلویزیون در افغانستان"، "پنجه در پنجه باد" (درباره یاشار کمال)، "داستان وهم سبز" و مطلبی طنز با عنوان "چرا بادگیر حوزه هنری تخریب شد؟!" مطالب پایانی سی و پنجمین شماره ماهنامه سوره هستند.

فصلنامه تخصصی سوره به صاحب امتیازی حوزه هنری و مدیرمسئولی دکتر حسن بنیانیان در 160 صفحه و با قیمت 900 تومان منتشر شده است.

کد خبر 620933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha