۲۰ بهمن ۱۳۸۶، ۹:۳۶

همزمان با دهه مبارک فجر؛

شبیه‌ساز 2 نوع بالگرد با حضور فرمانده کل ارتش به بهره‌برداری رسید

شبیه‌ساز 2 نوع بالگرد با حضور فرمانده کل ارتش به بهره‌برداری رسید

همزمان با ایام دهه مبارک فجر شبیه ساز متحرک بالگرد 206 و شبیه ساز ثابت بالگرد 209 صبح امروز با حضور سرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش به بهر برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، با راه اندازی و بهره برداری از شبیه ساز متحرک بالگرد 206 انواع آموزش های خلبانی و تیراندازی با بالگرد و اجرای مانورهای اضطراری در شرایط مختلف جوی امکانپذیر شد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با طراحی و تولید این شبیه ساز نیاز بخش قابل توجهی از هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در آموزش خلبانان ماهر و توانا با بهره گیری از فن آوری های مدرن پروازی مرتفع کرده و علاوه بر کاهش سوانح پروازی، میزان سوخت و کاهش خسارات جانی و استهلاک تجهیزاتی، سطح کمی و کیفی آموزش ها را بهبود داده است.

با استفاده از این شبیه سازها در هر یک هزار پرواز امکان بروز یک خطا وجود دارد و هر گونه خطا و یا عیب به طور خودکار و به صورت بصری به خلبان هشدار داده می شود.

برای تولید این شبیه ساز متحرک 18 هزار نفر ساعت و یک سال زمان و هزینه ای معادل هشتصد میلیون تومان صرف شده و تمامی نرم افزارها و تجهیزات الکترونیکی آن توسط متخصصان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است و صرفه جویی کلانی در خرید تجهیزات مشابه وارداتی ایجاد کرده است.

گفتنی است، دانش ساخت و راه اندازی انواع شبیه سازهای متحرک و کامل پروازی تا کنون در اختیار تعدادی معدود از کشورهای آمریکایی و اروپایی بوده و به دلیل تحریم جمهوری اسلامی امکان خرید آن با صرف هزینه های سنگین نیز مسیر نخواهد بود.

امروز همچنین شبیه ساز بالگرد 209 پس از یک سال تلاش شبانه روزی با هزینه ای معادل 250 میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و امکان ارائه آموزش های ناوبری، تیراندازی با راکت و تیربار منطبق با شرایط واقعی پروازهای عملیاتی میسر شد.

پیش از این 30 شبیه ساز ثابت در هواپیمایی نیروی زمینی ارتش تولید شده و به منظور تقویت بنیه آموزشی در اختیار پایگاه های هوانیروز در سراسر کشور قرار گرفته است.

در مراسم امروز همچنین بیش از 970 قطعه انواع قطعات حساس و تند مصرف بالگردهای مختلف هجومی و ترابری که توسط توانمندان هوانیروز ارتش طراحی و ساخته شده است به چرخه تولید و شبیه سازی بالگردهای ارتش اضافه شد.

گفتنی است، متخصصان جوان کشورمان در هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی  و وزارت دفاع  تواستنه اند با همت و تلاش شبانه روزی خود  برای اولین بار در خاورمیانه نخستین شبیه ساز متحرک بالگرد 206 و ثابت بالگرد 209 را طراحی و عملیاتی کنند.

کد خبر 635457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha