۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۰:۳۳

راه آهن بوشهر - شیراز تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

راه آهن بوشهر - شیراز تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر گفت: راه آهن بوشهر - شیراز - عسلویه تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، هاشم علی پور، صبح امروز در حاشیه بازدید از قطعه اول راه آهن بوشهر - عسلویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون عملیات زیر سازی و تثبت بستر خط ریلی یاد شده در حال انجام است.

وی افزود: قطعه سوم خط ریلی شیراز - بوشهر - عسلویه به طول 60 کیلومتر و قطعه اول خط ریلی بوشهر - عسلویه به طول 38 کیلومتر به ترتیب با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد و 5 /17 میلیارد تومان توسط پیمانکاران در حال انجام است.

علی پور یادآور شد: عملیات اجرایی قطعه دوم و سوم راه آهن بوشهر - عسلویه نیز تا قبل از آغاز هفته دولت آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: مطالعات طرح راه آهن شیراز - بوشهر از مصوبات سفر اول هیئت دولت به استان بوشهر بوده و در سفر دوم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر بیان داشت: طول اجرای این خط 570 کیلومتر است که در مسیر خود علاوه بر مرکز استان بوشهر، شهرهای برازجان، اهرم، خورموج، دیر و کنگان را نیز پوشش می دهد.

علی پور اظهار داشت: براساس توافق انجام شده بین وزارتخانه های راه و ترابری و نفت، تامین اعتبار این طرح به صورت 50 درصد مشارکتی بین دو وزارتخانه انجام می شود.

وی عنوان کرد: اعتبار اولیه این پروژه بزرگ 700 میلیارد تومان و طول انجام کار پنج سال خواهد بود.

کد خبر 674032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha