۴ تیر ۱۴۰۵، ۱۷:۰۹

بازگشت واحد ۱۶۵ مگاواتی به مدار

بازگشت واحد ۱۶۵ مگاواتی به مدار

یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای مولد برق کشور در نیروگاه گازی خلیج فارس هرمزگان، پس از عملیات جامع تعمیراتی توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، بار دیگر با ظرفیت ۱۶۵ مگاوات به مدار تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، واحد شماره ۱۲ G که به دلیل تکنولوژی پیشرفته (GT۱۳E۲) نقش کلیدی در تنظیم فرکانس و پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند، با تکیه بر دانش فنی و دستان متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وارد مدار شد.

این بازگشت، حاصل بازسازی کامل محفظه احتراق، تعمیرات گسترده بر روی تجهیزات دوار، بهسازی اگزوز خروجی و بازسازی قسمت‌های حیاتی است.

محمد باقر لطفی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، در تشریح ابعاد فنی این پروژه اظهار کرد: این عملیات پیچیده، با ثبت بیش از ۷۰۰۰ نفرساعت کار تعمیراتی و اجرای حدود ۴۵۰۰ فعالیت تخصصی در شرایط سخت و طاقت‌فرسای جنوب کشور به ثمر رسید. بخشی از این اقدامات در محل نیروگاه و بخشی دیگر در کارگاه‌های تخصصی شرکت با دقت مهندسی بالا انجام شد تا تضمینی برای پایداری شبکه در فصل پرمصرف پیش‌رو باشد

لطفی با تقدیر از تلاش‌های مجدانه کارکنان، به جنبه انسانی و ایثارگونه این پروژه اشاره کرد و افزود: بخش قابل‌توجهی از این عملیات تعمیراتی در شرایط سخت و پرخطر جنگ تحمیلی رمضان انجام شد. فعالیت شبانه‌روزی متخصصان ما در این شرایط حساس، گواه ایمان و ایستادگی به خدمت در راه میهن است.

وی به سختی‌های تولید این انرژی حیاتی اشاره کرد و از مردم و مصرف‌کنندگان درخواست کرد با مصرف بهینه انرژی برق، همکار ما در تولید این انرژی حیاتی باشید.

کد مطلب 6870305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha