۱۱ خرداد ۱۳۸۷، ۱۰:۱۳

دهمین جشنواره تئاتر تجربه برگزیدگان خود را شناخت

دهمین جشنواره تئاتر تجربه برگزیدگان خود را شناخت

نفرات و آثار برگزیده بخش‌های مختلف دهمین جشنواره تئاتر تجربه عصر روز جمعه دهم خرداد در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر تجربه دیروز جمعه 10 خرداد با سخنان کوتاه فریندخت زاهدی دبیر جشنواره و تقدیر از مهین میهن کار خود را آغاز کرد. میهن که مراسم افتتاحیه جشنواره نیز با مراسم بزرگداشت وی آغاز شده بود گفت: در واقع این بزرگداشت به من تعلق نداشت بلکه ارج نهادن به مقام زن و رشته گریم و ساخت ماسک بود.

وی ادامه داد: باید اداره کل هنرهای نمایشی اقدام به برگزاری کارگاههای کارآموزی فعال و پویا کند تا دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در آنها دوره‌های مورد علاقه خود را پشت سر بگذارند. امیدوارم روزی نیز برسد که دیگر در تئاتر ما روابط فردی حاکم نباشد و دانشجویان فارغ التحصیل که آینده سازان تئاتر هستند بتوانند به کار مورد علاقه خود بپردازند.

در ادامه این مراسم و بعد از اهداء تندیس جشنواره به میهن، تاجبخش فنائیان با اشاره به اینکه خود چند دوره دبیر جشنواره تئاتر تجربه بوده گفت: به نظر من قدر و منزلت تمام هنرمندانی که در این جشنواره حضور داشتند یکسان است. حرکت تئاتر تجربه یک جوش و خروش خاص است و برای کسانی که در آن شرکت دارند دستاوردهایی ارزشمند به همراه دارد.

قسمت دیگر مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر تجربه به معرفی برگزیدگان بخش پژوهش و همچنین نمایشنامه‌خوانی جشنواره تعلق داشت. در بخش پژوهش دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فاطمه مدنی رسید و فرزانه دوستی نیز جایزه ویژه این بخش شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را از آن خود کرد.

در بخش معرفی برگزیدگان بخش نمایشنامه‌خوانی، بعد از قرائت بیانیه هیئت داوران این بخش، امین طباطبایی و شب‌بو توفانی به عنوان خوانشگران برتر مرد و زن این بخش شناخته شدند. همچنین "قلعه" به کارگردانی کریم لک‌زاده به عنوان اجرای برگزیده این بخش معرفی شد و نمایشنامه‌خوانی "نورت به لزلو" ناصر مدنی جایزه ویژه بخش نمایشنامه‌خوانی را از آن خود کرد.

بخش پایانی و اصلی این مراسم نیز به معرفی برگزیدگان آثار صحنه‌ای جشنواره اختصاص داشت. در این قسمت ابتدا برگزیدگان طراحی صحنه معرفی شدند و سودابه کردی، بهاره نصرت و حافظ قهرمانزاده به ترتیب رتبه‌های سوم تا اول این بخش را از آن خود کردند.

در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره نیز هئیت داوران آرش میرطالبی را به عنوان رتبه سوم این بخش معرفی و رتبه دوم را به علی ثقفی اهدا کرد. هیئت داوران جشنواره در بخش نمایشنامه‌نویسی هیچکدام از آثار را حائز دریافت رتبه اول ندانست.

در بخش بازیگری زن دهمین جشنواره تئاتر تجربه نیز مهرو صحرانورد و سعیده آجرلو به صورت مشترک رتبه سوم این بخش را از آن خود کردند و رتبه دوم این بخش به مژگان خالقی رسید. فرزانه سهیلی نیز به عنوان بازیگر برگزیده زن جشنواره دهم معرفی شد.

هیئت داوران جشنواره تئاتر تجربه در بخش بازیگری مرد نیز برگزیدگان خود را معرفی کرد. در این بخش رتبه سوم به صورت مشترک به محمد الله‌دادی و امین طباطبایی رسید و سهیل محزون و سیدمحسن حسن‌زاده نیز مشترکا رتبه دوم را از آن خود کردند. اما رتبه اول بازیگری مرد جشنواره به صورت مشترک به حسین امیدی و وحید راد رسید.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به صورت مشترک به شیرین فرخنده‌نژاد و میلاد نیک‌آبادی تعلق یافت و علی ثقفی و آزاده گنجه رتبه دوم را از آن خود کردند. هیئت داوران جشنواره دهم رتبه اول بخش کارگردانی را به صورت مشترک به حافظ قهرمانزاده و مرتضی میرمنتظمی کارگردان‌های نمایش "فاوست" و آرش میرطالبی کارگردان نمایش "عروس، کابوس..." اهدا کرد.

در بخش خلاقیت بر اساس متن "فاوست" دهمین جشنواره تئاتر تجربه نیز هیئت داوران نمایش "فاوست" به کارگردانی آزاده گنجه را به عنوان اثر برگزیده این بخش و برای اجرای عمومی به تالار محراب معرفی کردند.

همچنین نمایش‌های "فاوست" مرتضی میرمنتظمی و حافظ قهرمانزاده برای اجرا به تالار مولوی، "عروس، کابوس..." برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر، "فاوست به روایت کوچه و بازار" محمد لقمانیان برای اجرا در رپرتوآر تئاتر کودک سازمان فرهنگی هنری شهرداری و "کلاه گیس" معصومه رحمانی برای حضور در هفتمین جشنواره تئاتر بانوان معرفی شدند.

تقدیر از رضا کیانیان و مهدی مکاری به همراه اجرای نمایش و موسیقی زنده از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم پایانی دهمین جشنواره تئاتر تجربه بود. نکته قابل توجه در این مراسم تقبل بخشی از هزینه‌های جوایز برگزیدگان جشنواره توسط مهرداد رایانی مخصوص مدیریت تئاتر بود.

کد خبر 692638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha