۲۹ خرداد ۱۳۸۷، ۱۸:۵۳

مراکز استانی صدا و سیما به سوژه‌های محلی توجه کنند

مراکز استانی صدا و سیما به سوژه‌های محلی توجه کنند

معاون امور مجلس و استان‌ها صدا و سیما در مراسم معرفی برگزیدگان بخش سیما شانزدهمین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون مراکز استان‌ها توجه مراکز را به سوژه محلی در تولیدات نمایشی ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرمضان موسوی مقدم در این مراسم گفت: تولیدات رادیو و تلویزیون در جهت الگوی صحیح برای مردم نقش موثری دارد. تولیدات سیما در بخش های مختلف باید به سوژه های قومی توجه کنند تا آثار نماینگر آهنگ وحدت ملی باشد و به تقویت بنیان های ارزشی کمک کند.

وی با اشاره به اعضا اتاق فکر سیما مراکز خاطرنشان ساخت: اعضای اتاق فکر باید استراتژیست های خوبی باشند تا بتوانند سوژه های مناسب را ارائه دهند. همچنین تولیدات استانی باید تصویرگر لباس و گویش منطقه مربوطه باشد تا وقتی مجموعه ای از شبکه سراسری روی آنتن می رود مخاطبان با اثر غریبه نباشند. همچنین آداب و رسوم باید در آثار مراکز مورد توجه قرار بگیرد.

معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما افزود: آثار سیمای مراکز باید ویژگی های بومی را به زیبایی نشان دهد تا الگوی مناسبی ارائه دهد. از سوی دیگر باید از تجملات پرهیز کرده و فرهنگ بومی را تقویت کنند.

سیدابوالحسن موسوی‌زاده مدیر کل سیما استان ها و رئیس کمیسیون سیما در این مراسم گفت: بی‌گمان جشنواره مراکز با حضور هنرمندان اقصی نقاط کشور بزرگترین رخداد رسانه‌ای ایران است. تولیدات شبکه‌های استانی در این جشنواره عرضه می‌شود و اینگونه آثار نماد فرهنگ‌های مختلف و یکپارچگی در راستای فرهنگ ملی را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: رقابت در جشنواره درخششی نو به وجود می‌آورد و با خلق آثار رقابت سخت‌تر و تنگتر می‌شود. آثار مراکز نقشی موثر در ارائه الگو و مدل برای دست‌اندرکاران رسانه فراهم می‌آورد. امروز شبکه‌های استانی توانسته‌اند بخشی از تولیدات رسانه را در سطح ملی پاسخگو باشند و پخش این نوع آثار از شبکه‌های سراسری گویای این مسئله است.

مدیر کل سیما استان‌ها گفت: پارسال 33 درصد تولیدات نمایشی مراکز از شبکه‌های سراسری پخش شد و ما از این لحاظ رشدی 68 درصدی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. شرکت آثار مختلف سیما استان‌ها در بخش‌های مختلف جشنواره نیز رشد کمی و کیفی مناسبی نیز داشت. افزایش کیفی در بخش انیمیشن نشان از رویکرد جدید مراکز به این آثار است.

اسامی برگزیدگان به این ترتیب معرفی شدند:

بخش نماهنگ: سعید حران اف از استان مرکزی، مرتضی مطوری از خوزستان، امیرحسین ندایی (سه جایزه) از استان مرکزی، احمدرضا داوری (دو جایزه) از کیش، حسن وکیلی از کیش، مقداد شاه حسینی از خراسان رضوی، سیف الله یزدانی از کیش، سیدرافع موسوی بهار از خوزستان، امید حجت از کیش و امین حبیبی از خوزستان.

بخش مستند: بهزاد وزیری از خوزستان، خسرو حیدری از کهگیلویه و بویراحمد، کیوان فهیمی از مهاباد، محمد اسلامی از کرمان، حسن مخودی از مهاباد، احمد صدری از خوزستان، رضا بذرافشان از یزد، مسعود متانی از گلستان، لیلا نخعفی از کرمان، مسعود حاجی غلامی از یزد، مهدی کارگر از یزد و مهدی بقائیان از یزد.

بخش انیمیشن: مسعود اشجعی (دو جایزه) از کرمان، مازیار محمدنژاد (دو جایزه) از فارس، سیدعباس شفیعی از خوزستان، رحیم کریم زاده از خوزستان، رضا ارژنگی از کرمان، مهرداد رئیسی از یزد، مصطفی یادگار از یزد، امین قائدی از فارس، حسن نوزادیان از فارس، فخرالدین دوست محمد از کرمانشاه، آریا طاهری از کیش و محمدمهدی خداکرمی از همدان.

بخش تله فیلم: مجید افضلی از خوزستان، فریدالدین نیکجو (دو جایزه) از کهگیلویه و بویر احمد، محمدهادی نامور از گلستان، فلورا سام از کیش، محمدهادی نامور از گلستان، حسن لفافیان از خوزستان، ناصر محمود کلایه از کیش، شهرام یوسف نیا از گلستان، مسعود امامی از گلستان، وحید باقرزاده از گلستان، رضا معنوی از گلستان، داریوش پیرو از خوزستان، پروانه پورمحمدی از گلستان، محمدجواد شریفی راد از خوزستان، جمال اجلالی از گلستان، محمود عزیزی از خوزستان؛ سولماز صفایی از گلستان و سیدعلیرضا صادقی از مازندران.

بخش تله تئاتر: غلامحسین لطیفی از کرمانشاه، حمیدرضا نعیمی از کرمانشاه، محسن هزارخانی از کرمانشاه و نیلوفر جوادپور از کرمانشاه.

بخش داستانی نیمه بلند: الهه کلهری از کهگیلویه و بویراحمد، مجید عکاف زاده (دو جایزه) از اصفهان، علی رشیدی از فارس، فریده هاشم زاده از فارس، پشوتن طهماسبی از اصفهان، حبیب فرزام از فارس، شهرام ممتحن از فارس، شهرام نیک کار از کهگیلویه و بویر احمد، سبحان جعفری از اصفهان، احسان منوچهری از فارس و ساره رحمانی از اصفهان.

بخش داستانی کوتاه: روح اله اکبری (سه جایزه) از ایلام، آناهیتا کبیرکوه از استان مرکزی، اکبر شهباری از استان مرکزی، سارا موفق مطلق از سیستان و بلوچستان، امیر علی ویسی از استان مرکزی، عباس میرزایی از ایلام، طاهر سلطانی از ایلام، نادر گهرسودی از ایلام، حامد منوچهری از استان مرکزی، مهسا کوثری از ایلام و یگانه گلزاری از سیستان و بلوچستان.

بخش مستند مجموعه‌سازی: اکبر تدبیری از خلیج فارس، غلامرضا صالحی از کیش، علی روحانی از خلیج فارس، عبدالحمید چینی ساز از خوزستان، اکبر تدبیری از خلیج فارس، ذوالفقار عرب زاده از کیش، موحد شادرو از کیش و احمد رسول زاده از کیش.

بخش مجموعه: عبدالرسول یکه تاز از کهگیلویه و بویر احمد، سیدامیرحسین هاشمی از لرستان، صادق کرمیار از خوزستان، صدرا عبداللهی از سیستان و بلوچستان، سیدرحیم حسینی از خوزستان، محمدهادی نامور از مازندران، فرشید علیزاده از سیستان و بلوچستان، فرشاد گل سفیدی از خوزستان، فریدون مسروری از کرمان، رضا اردلان از سیستان و بلوچستان، دانا کبیری از مازندران، محمد علیپور از سیستان و بلوچستان، هایده زمانی از لرستان، مرتضی اکبری از خوزستان، جمشید جهانزاده از کهکیلویه و بویراحمد، فرزانه نشاط خواه از کهکیلویه و بویر احمد، چنگیز نارویی از سیستان و بلوچستان و مهدی حبیبی پور از سیستان و بلوچستان.

بخش مستند بازسازی: مرتضی  تویسرکانی راودی از کرمان، سیدحمید میرحسینی (دو جایزه) از کرمان، امیر پوروزیری از کرمان، مجتبی رزکایی از کرمان، رضا کاویانی از کرمان، پرویز بهرام از کرمان، مهدی حسنی از کرمان، کیهان کلهر از کرمان و آریا سالاری از کرمان.

بخش عروسکی: سیروس حمیدی از فارس، علی اصغر زارع از سیستان و بلوچستان، حسین فضل اللهی از زنجان، کامران یوسفی از مهاباد، زهرا کلهری از زنجان، کاوه دباغچی مکری از مهاباد، امیر حاتمی از کهگیلویه و بویر احمد، حمید هاشم زاده از فارس، سیدحسین آزادی از فارس، علی آتش افروز از فارس، شهاب آزادی وطن از گیلان، وحید خادمی از فارس، حمید هاشم زاده از فارس، هادی امیری از فارس و کیمیا مکاری از زنجان.

بخش ترکیبی نمایشی: محمدمهدی صابری (دو جایزه) از مازندران، حسین کیقبادی از مازندران، مجتبی رفیقی از مازندران، علی یارمحمدی از ایلام، هادی محمدی از مازندران، صادق صادقی (دو جایزه) از خراسان جنوبی، عبدالرضا عباسپور از مازندران، لیلا طایی از خوزستان و کورش صادقی از ایلام.

بخش ترکیبی ساده: محمدرضا میرشکاری از بوشهر، سعید برزگر از خراسان رضوی، حسن رضایی از بوشهر، احمد روئینی از خراسان رضوی، شبنم خیر از بوشهر، یحیی غفوریان (دو جایزه) از خراسان رضوی، یاسین جمالی (دو جایزه ) از بوشهر، ابوالقسام عبداللهی از بوشهر، علی محبی از بوشهر، قاسم آزیز از مهاباد، سیدنوری موسوی از لرستان و رضا باقری از خراسان رضوی.

بخش مسابقه: محمد کرد(سه جایزه ) از گلستان، داریوش ربیقی از کهگیلویه و بویراحمد، یاسر پاک زاد از گلستان، عباس بهرامی از گلستان، روح الله باهنر از کهگیلویه و بویراحمد، اسداله فولادی از سیستان و بلوچستان، محمدرضا کاویان از گلستان، معصومه بهیاری از سیستان و بلوچستان، محمدامین صادقی از کهکیلویه و بویراحمد.

بخش میان برنامه: علی محمد خادمی از یزد، سیدعلی نادری از یزد، سعید نیکوکار از یزد و علی محمد خادمی از یزد.

بخش گزارشی: رضا بذرافشان (دو جایزه) از یزد، مرضیه سادات حسینی (دو جایزه) از یزد، سیدجلال دهقان از یزد و فرامرز مبارز از آذربایجان غربی.

بخش مستند گزارشی: امیر عرفانیان عبادی (دو جایزه) از خراسان رضوی، گیتی محمود از همدان، ارشاد اسلامی زیرکی از خراسان رضوی، تیمور اعظمی (دو جایزه) از کردستان، گیتی محمود (دو جایزه) از همدان، ارشاد اسلامی زیرکی از خراسان رضوی، مصطفی یوسف زاده از خراسان رضوی، بهمن رحمانی از زنجان، فریبرز علیزاده از کهکیلویه و بویراحمد و انسیه لرستانی از گلستان.

بخش میزگرد: حمیدرضا زرگرانی از گلستان، حمید درباری از گلستان؛ علی وفا از فارس، حمیدرضا کاویان از گلستان، مریم شهرکی از گلستان، علی برزعلی از گلستان، ابوالقاسم حداد از سیستان و بلوچستان، مسعود پیراحمدی از فارس و محمدصادق عادل از فارس.

بخش جنبی: حسین احمدیان از گلستان، مازیار محمدی نژاد از فارس، مرجان مفتاحی از مازندران، پرشنگ پشیری از مهاباد، فرشاد زارعی از فارس، صادق صادقی از خراسان جنوبی، هوشنگ فضل زاده از آذربایجان شرقی، مهدی نجار پیشه از سیستان و بلوچستان، علی قادری از مهاباد، علی مرادی از ایلام، مرتضی مطوری از خوزستان و علی محمد خادمی از یزد.

بخش ویژه: سمیه اشتری از خراسان رضوی، حسن رهقان از زنجان، مسعود سات اف از قزوین، اسدالله فولادی از سیستان و بلوچستان، محمدصادق حاتیم از خراسان رضوی، فرهاد هاسقی از لرستان، مژگان فرزانه از اردبیل، مجتبی امامی از سمنان، علی امرایی از لرستان، گیتی محمود از همدان، علی قادری از مهاباد، وحید نجم الدینی از کرمان، سیدمحمد موسوی از گلستان و محمدحسین سیاش از استان مرکزی.

کد خبر 701958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha