۲۴ تیر ۱۳۸۷، ۹:۵۴

موسیقی شناسان مشهور جمهوری آذربایجان به اردبیل سفر می کنند

اردبیل - خبرگزاری مهر: موسیقیدانان مشهور و برجسته کشور جمهوری آذربایجان برای شرکت در جشنواره موسیقی مقامی شمال غرب کشور به اردبیل سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، پروفسور "توفیق باکی خانف" استاد کنسرواتوار و پروفسور"رامیز زهرابف" موسیقی شناسان و رئیس کنسرواتوار جمهوری آذربایجان برای شرکت در دومین جشنواره موسیقی مقامی شمال غرب کشور به این استان سفر می کنند.

پروفسور توفیق باکی خانف استاد کنسرواتوار و تنظیم کننده قطعه "مرغ سحر" عضو ارکستر مرتضی نی داود و از هم دوره های مرحوم استاد علی سلیمی است که به منظور حضور در گروه کارشناسی این جشنواره و برپایی دوره های آموزشی به اردبیل سفر خواهد کرد.

همچنین در مراسم جنبی جشنواره، این استاد و موسیقیدان برجسته آذری به واسطه اینکه پدرش از استادان مرحوم علی سلیمی بوده، درباره زندگی و آثار این هنرمند فقید سخنرانی خواهد کرد.

پروفسور رامیز زهرابف نیز علاوه بر ریاست کنسرواتوار جمهوری آذربایجان، کتابهای متعددی در مورد موسیقی آذری و مقام های آن به رشته تحریر درآورده است.

دلیل انتخاب موسیقی شناسان جمهوری آذربایجان، هم ریشه بودن موسیقی مقامی آذری با موسیقی اصیل ایرانی و تخصصی بودن آن است.

دومین جشنواره موسیقی مقامی شمال غرب کشور با شرکت استانهای آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، همدان و نیز آثار هنرمندان آذری مقیم تهران در روزهای 25 و 26 تیرماه سال جاری در اردبیل برگزار خواهد شد.

کد خبر 715902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha