۷ مرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۴۶

رسما اعلام شد؛

تعداد کاربران اینترنت در چین از آمریکا بیشتر است

تعداد کاربران اینترنت در چین از آمریکا بیشتر است

گزارش رسمی افزایش تعداد کاربران اینترنت در چین نسبت به کاربران آمریکایی سرانجام پس از ماهها از گذشت انتشار اخبار غیر رسمی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حدود سه ماه قبل اخبار غیر رسمی مبنی بر افزایش تعداد کاربران چینی اینترنت از کاربران آمریکایی منتشر شد. اکنون پکن گزارش رسمی این اطلاعات را منتشر کرده و نشان داده است که 253 میلیون شهروند چینی از اینترنت استفاده می کنند. این درحالی است که تعداد کاربران آمریکایی 220 میلیون نفر است.

این اطلاعات را مرکز اطلاعات مربوط به اینترنت در پکن منتشر کرده است.

هرچند باتوجه به نسبت تعداد شهروندان چینی و آمریکایی این اتفاق چندان دور از انتظار نیست به طوری که حتی آمارها نیز نتایج متفاوتی را نشان می دهد. در حقیقت 19 درصد از چینیها در اینترنت وبگردی می کنند درحالی که این رقم در آمریکا 70 درصد است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، این مرکز زیر نظر آکادمی علوم چین و تحت نظارت دولت پکن فعالیت می کند. نتایج این گزارش نشان می دهد که نقریبا 70 درصد از کاربران چینی کمتر از 30 سال دارند. در سه ماهه نخست سال 2008 از مجموع 43 میلیون کاربر جدید در این کشور 39 میلیون نفر دانش آموز دبیرستان بودند.

به موازات رشد تعداد کاربران در این کشور، تبلیغات روی وب نیز به سرعت رشد کرده است. به طوری که به اعتقاد تحلیلگران، این بخش با افزایش 60 تا 70 درصدی سالانه مواجه است و تا پایان سال جاری رقم این بازار می تواند به 7/1 میلیارد دلار برسد.

همچنین به نظر می رسد رشد شرکتهای اینترنتی چینی نسبت به شرکتهای انفورماتیکی که در این بازار آسیایی سرمایه گذاری کرده اند بسیار بیشتر بوده است به طوری که گردش مالی شرکتی مثل "بایدو" (موتور جستجوی چین) در سه ماهه دوم سال 2008 بیش از 81 درصد سود به ثبت رسانده و 63 درصد از بازار موتورهای جستجو را در این کشور دراختیار داشته است درحالی که این رقم  برای موتور گوگل تنها 26 درصد بوده است.

کد خبر 723527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha