۶ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۵۳

پیت و کلونی برای حضور در افتتاحیه ونیز به ایتالیا رفتند

پیت و کلونی برای حضور در افتتاحیه ونیز به ایتالیا رفتند

بازیگران اصلی فیلم سینمایی "پس از خواندن بسوزان" ساخته برادران کوئن به مناسبت نمایش آن در افتتاحیه شصت و پنجمین جشنواره ونیز به ایتالیا سفر کردند که از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد جرج کلونی روز سه‌شنبه در ونیز در رویدادی خیریه به نفع قربانیان دارفور شرکت کرد که انتظار می‌رود در آن دو میلیون دلار پول جمع‌آوری شده باشد. انتظار می‌رفت براد پیت نیز که همراه دو پسر خود به ونیز سفر کرده، در این رویداد خیریه شرکت کند.



براد پیت در ونیز

کلونی پیش از این نیز به دفعات نسبت به بحران دارفور اعتراض کرده است. از زمان آغاز خشونت‌ها در این منطقه در سال 2003 حدود 5/2 میلیون نفر آواره و بیش از 200 هزار نفر کشته شده‌اند. جنگ داخلی سودان زمانی آغاز شد که گروهی از قبایل آفریقایی در دارفور اسلحه به دست آورند و در اعتراض به سال‌ها تبعیض از سوی دولت عرب محور حاکم بر سودان قیام کردند.

کلونی، پیت و تعدادی از ستاره‌های فیلم "سیزده یار اوشن" پارسال نیز در شهر ونیز در رویدادی خیریه با هدف کمک به قربانیان حقوق بشر حضور داشتند. شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از امروز چهارشنبه با نمایش فیلم "پس از خواندن بسوزان" آغاز می‌شود و تا ششم سپتامبر (16 شهریور) ادامه دارد.

کمدی سیاه "پس از خواندن بسوزان" با بازی کلونی، پیت، جان مالکوویچ، تیلدا سوئینتن، فرانسیس مکدارمند و ریچارد جنکینز درباره یک مامور اخراجی سازمان سیاست که خاطرات او به اشتباه دست دو کارمند یک باشگاه ورزشی می‌افتد. آنها می کوشند این خاطرات را بفروشند، اما شرایط به هم می‌ریزد و کنترل کار از دست همه خارج می‌شود.

امروز در اولین روز برپایی جشنواره ونیز Jerichow کریستیان پتسولد از آلمان در بخش مسابقه و "شیرین" عباس کیارستمی، "از دیدنی نادیدنی" مانوئل دی اولیویرا، "موسیقی همه چیز" دومنیکو مودانو و "پرواز" پی‌یرو تلینی در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

کد خبر 739535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha