۶ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۴۸

آقایی در گفتگو با مهر:

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران برگزار نمی‌شود

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران برگزار نمی‌شود

مدیر مرکز هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزار نشدن دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران به دلیل برگزاری رویدادی مشابه از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد.

مجتبی آقایی در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به برگزاری نخستین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی و تجارب به دست آمده بنا داشتیم دومین دوره را با هدف ارتقای هنر مجسمه‌سازی در فضاهای شهری برگزار کنیم. ولی چون سازمان زیباسازی قصد دارد نخستین دوسالانه مجسمه‌سازی برای فضاهای شهری را برگزار کند، در برپایی دومین سمپوزیوم دچار تردید شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: مدیرا ن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر این عقیده‌اند که اگر قرار است سمپوزیومی برگزار شود این در صلاحیت مرکز هنرهای تجسمی سازمان است. ولی سازمان زیباسازی به تنهایی اقدام به برگزاری سمپوزیوم کرده و از آنجا که این دو نهاد زیرمجموعه شهرداری تهران هستند، به طور قطع نمی‌شود دو سمپوزیوم مشابه برگزار کرد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: در این صورت دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران امسال برگزار نمی‌شود و هزینه‌های در نظر گرفته شده برای برپایی آن در مرکز هنرهای تجسمی صرف دیگر فعالیت‌های این مرکز خواهد شد.

آقایی در نشست خبری نخستین جشنواره و نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی شهر در فروردین امسال از برپایی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خبر داد که قرار بود با همکاری نهادهای دیگر شهرداری تهران همچون سازمان زیباسازی به شکلی متفاوت و گسترده برگزار شود.

این در حالی است که سازمان زیباسازی شهرداری تهران با همکاری فرهنگستان هنر، خانه هنرمندان و انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران نخستین دوسالانه مجسمه‌سازی برای فضاهای شهری را پاییز امسال در نگارخانه برگ برگزار می‌کند.

کد خبر 739591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha