۳۰ شهریور ۱۳۸۷، ۱۵:۴۱

با حضور 136 کشور جهان ؛

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جاتا افتتاح شد

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ژاپن "جاتا" با حضور 136 کشور جهان و جمعی از مقامات دست‌اندرکار بخش گردشگری گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه جمعی از مقامات و وزیران دست‌اندرکار بخش گردشگری کشورهای آسیایی، سفرای کشورهای خارجی مقیم توکیو، ایرلاین‌ها، توراپراتورها و نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری حضور دارند.

در نمایشگاه جاتای 2008 ژاپن، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 9 شرکت کننده از جمله هواپیمایی هما، تورگردانان و هتل‌داران و دفاتر خدمات مسافرتی در غرفه ‌ای 153 متری با طراحی از المان‌های تاریخی تخت جمشید نظیر دروازه ملل و ستون‌ها و سرستون‌های تخت جمشید، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایران را به نمایش گذاشته است.

رئیس ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌ها در همین خصوص با اشاره به استقبال شایان توجه بازدیدکنندگان در روز نخست افتتاح نمایشگاه جاتا از غرفه ایران گفت: ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌ها سرفصل جدیدی از حضور حرفه‌ای ایران در نمایشگاه‌های جهانی را به عنوان کشوری مدعی در عرصه صنعت گردشگری آغار کرده و امیدواریم که با مذاکرات صورت گرفته میان بخش خصوص گردشگری کشورمان با همتایان جهانی خود، شاهد افزایش تعاملات دوجانبه میان ایران و ژاپن در عرصه گردشگری باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های صنایع توریسم ژاپن به عنوان بازاری بسیار قوی در جهان و خروج سالانه 18 میلیون گردشگر ژاپنی به سوی مرزهای جهانی اظهار امیدواری کرد تا با اتخاذ تمهیدات مناسب در حوزه بازاریابی، سهم ایران از این گردشگران که اشتراکات فرهنگی زیادی با ما دارند، افزایش یابد.

برزین افزود: در نخستین روز نمایشگاه جاتا، مدیر این نمایشگاه از غرفه ایران بازدید و در نشستی مشترک، حضور پرشکوه ایران در جاتا را نقطه عطفی را در معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران ارزیابی کرد.

به گفته رئیس ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌ها، حضور عراقچی سفیر جمهوری اسلامی ایران و تشکیل جلسات مشترک با غرفه‌داران شرکت کننده و بحث و بررسی مشکلات پیش روی دفتر نمایندگی ایران‌ایر در توکیو نیز از اهم مذاکرات انجام گرفته در محل غرفه ایران بوده است.

سفیر ایران در ژاپن نیز در حاشیه گشایش نمایشگاه جاتا و بازدید از غرفه ایران خواستار تقویت ناوگان هوایی و پرواز مستقیم ایران‌ایر به توکیو شد و با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی گسترده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان برای حضور قوی در بازار گردشگری ژاپن، افزود: با توجه به این که هم اینک بسیاری از خطوط هوایی مطرح جهان به دنبال انجام پرواز مستقیم به توکیو هستند، باید برای این مزیت بزرگ ایران‌ایر در بازار گردشگری ژاپن برنامه‌ریزی گسترده‌ای را آغاز کرد تا ایران‌ایر بتواند پروازهای خود را با ارایه سرویس‌های بهتر و بیشتر به ژاپن ادامه دهد و در نهایت تشکیلات گردشگری بتواند در کنار تبلیغات و بازاریابی سهم بیشتری از گردشگران ژاپنی به دست آورد.

عراقچی ابراز امیدواری کرد که حضور بخش گردشگری ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری جاتا که همه ساله انجام می‌شود، پررنگتر شده و آژانس‌های مسافرتی بیشتری از کشورمان در این نمایشگاه حضور یابند.

نمایشگاه جهانی گردشگری جاتا 2008 ژاپن از جمله معتبرترین نمایشگاه‌های موسسات مرتبط با صنعت گردشگری در سطح جهان محسوب می‌شود و به دلیل شمار زیاد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی و عمومی محلی مناسب برای مذاکره و رایزنی میان آژانس‌ها، نهادها و شرکت‌های مرتبط با صنعت گردشگری و جهانگردی در سطح داخلی و جهانی شمرده می‌شود.

کد خبر 752632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha