۵ آبان ۱۳۸۷، ۸:۵۵

جهانسوز به مهر اعلام کرد:

ساماندهی الگوی کشت محصولات کشاورزی

ساماندهی الگوی کشت محصولات کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ساماندهی الگوی کشت محصولات کشاورزی براساس اهداف پایداری در تولیدات کشاورزی در سال جاری خبر داد.

محمدرضا جهانسوز در گفتگو با مهر گفت: ساماندهی الگوی کشت در بخش کشاورزی از مهمترین اصول کشاورزی ایران است و باید بر اساس اهداف توسعه پایداری تدوین شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مهمترین اصل در ساماندهی الگوی کشت، آماده سازی بستر لازم به منظور تشخیص پتانسیل کشاورزی ایران است و این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از مسایل مهم قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز جمع آوری بانک جامع اطلاعات کشاورزی ایران اظهارداشت: درحال حاضر گروهی از محققان، دانشمندان و متخصصان بخش کشاورزی در ابعاد گسترده به جمع آوری بانک جامع اطلاعات کشاورزی ایران فعالیت دارند.

جهانسوز با بیان اینکه تدوین الگوی کشت، بسترساز یک حرکت مناسب و قوی در بخش کشاورزی است افزود: براساس وضعیت منابع موجود، یکسری دستورالعملهای ویژه به منظور تعیین الگوی کشت تعیین شده است.

وی مهمترین رکن در بخش کشاورزی را تامین امنیت غذایی خواند و افزود: بر اساس قانون اساسی و رهنمودهای امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و نیز ریاست جمهوری خودکفایی در محصولات استراتژیک که به عنوان محصولات اساسی در امنیت غذایی کشور محسوب می شوند، در بخش کشاورزی دنبال می شود.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به اولویت برنامه ریزی در بخش کشاورزی تصریح کرد: تامین خودکفایی در محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی و همچنین فعالیت بر روی محصولاتی که دارای مزیت نسبی و درآمد زایی بالایی هستند، به عنوان دو اولویت مهم در برنامه ریزی های مربوط به تولید از سوی وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود.

کد خبر 770229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha