۵ فروردین ۱۳۸۸، ۱۶:۰۷

تاکید علامه فضل الله بر ضرورت تقویت روابط اعراب و ایران

تاکید علامه فضل الله بر ضرورت تقویت روابط اعراب و ایران

علامه فضل الله امروز در دیدار با هیئتی از ایران بر اهمیت تقویت روابط میان کشورهای عربی و ایران و همچنین ضرورت حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر علامه محمد حسین فضل الله، این عالم برجسته لبنانی امروز در دیدار با هیئتی از ایران درباره مسائل مربوط به جهان اسلام و همچنین چشم انداز تقریب بین مذاهب اسلامی بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین درباره اقدامات غربی ها با همکاری صهیونیستها برای تفرقه افکنی میان مسلمانان و جلوگیری از وحدت آنها در زمینه مسائل فکری، اعتقادی و سیاسی و دیگر مسائل هشدار داد.

وی با مهم خواندن دیدارهایی که اخیرا میان مقامهای ایرانی و مقامهای برخی از کشورهای عربی انجام شد؛ تقویت روابط عربی و اسلامی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را خواستار شد.

علامه فضل الله همچنین بر حمایت از مسئله فلسطین که به گفته وی وارد مرحله سخت و جدیدی شده و نیاز به حمایت و تلاش همه مسلمانان دارد،تاکید کرد.

آیت الله"محمد علی تسخیری" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،شیخ "محمد حسن اختری" دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع ) و"محمد رضا شیبانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با علامه فضل الله دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله تسخیری از موضع علامه فضل الله در حمایت از وحدت اسلامی و تلاشهای وی برای بهبود روابط شیعیان و اهل تسنن به ویژه میان علمای این دو مذهب تقدیر کرد.

وی در عین حال،حمایت علامه فضل الله از جبهه مقاومت و بازدارندگی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی را مورد تمجید قرار داد.

کد خبر 852114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha